דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר העולמי לא מסתיים!

המשבר העולמי לא מסתיים!

דעתו של מ. חזין, כלכלן: המשבר העולמי לא יסתיים ב- 2013-2014, אין לכך שום סיבה. הקשיים באירופה לא נגמרו, להיפך, הם רק מתחילים. הבעיה העיקרית של אירופה היא לא החוב, אלא העובדה שהיא כבר לא יכולה להגדיל אותו, מה שגורם באופן אוטומטי לירידה בתוצר המקומי הגולמי. בהתאם לכך, אירופה גם לא מסוגלת להחזיר את החובות שהצטברו בזמן הזה.

בסתיו 2008 החל בארה"ב הלם של דפלציה, שהוגבל על ידי הנפקת כספים. המיתון ממשיך, עידוד הביקוש הוביל לכך שהיום הוצאותיהם של משקי הבית עלו על הכנסותיהם ב-25%.

במשך ארבע שנים אובמה הגדיל את ההוצאות של התקציב בטריליון דולרים שהיו מיועדים כולם לעידוד הביקוש. אחרת, התמ"ג של ארה"ב היה יורד ב- 10%.

צריך עוד טריליון דולרים, ולא ברור מהיכן ניתן לקבל אותם. הנפקה של כספים לא עוזרת. מסיבה זו, המיתון בעולם יימשך.

הכלכלה האמריקנית לא תקרוס עד שנת 2014, אם אובמה ימשיך במדיניותו לסתום את החורים על ידי הנפקת דולרים. לפני הבחירות בגרמניה, לא יקרו באירופה אסונות כלכליים, כי יחפשו כספים בכל מחיר. אולי ינפיקו אותם. ולאחר מכן, תיתכנה התפתחויות שונות. לא צפויה נפילה חדה בשנת 2013, אך תימשך הנטייה להחמרה הדרגתית לכיוון המיתון

התייחסותי: יש זמן לשפר ולהפיץ את שיטת התיקון של המשבר העולמי על ידי החינוך האינטגרלי, וגם על ידי העלאת הרמה הרוחנית של הכלי העולמי של "בני ברוך". זה יעזור לגלות בעולם את הכוחות של השכל האינטגרלי, האיחוד, והצריכה המאוזנת השווה.

 ידיעות קודמות בנושא:
מגיע משבר עולמי חדש
שנת 2012 היא שנה קריטית לכלכלה העולמית
המשבר יימשך עוד שנים רבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest