דף הבית / חינוך, ילדים / המשבר הנוכחי נמדד משנת 2008

המשבר הנוכחי נמדד משנת 2008

מאמר דעה של מיכאל חזין, כלכלן:

ההרעה החדה במצב הכלכלי בגוש האירו החלה ברבעון השני של שנת 2011. הירידה במדדים נמשכת באופן עקבי ויציב במשך שבעה הרבעונים האחרונים. התמ"ג הריאלי מתאים לרמה של סוף שנת 2006.

התמ"ג כל כך גבוה על חשבון המאזן המסחרי, כיוון שאם מורידים את המדדים של המאזן המסחרי, המצב עוד יותר גרוע. על פי מימדי הקיצוץ בביקוש הפנימי, המצב כיום גרוע יותר מאשר בזמן המשבר של שנת 2008. הגידול בשוק האג"ח החל מייד ברגע שהמדינות המפותחות שקעו בפיחות הכולל סממנים משבריים.

התמ"ג הריאלי קטן ב- 1% שנתי וב- 2% על פי הביקוש הפנימי. כעקרון, על פי מדדים רבים, המימד של המשבר הנוכחי בגוש האירו נמדד החל משנת 2008-2009, אך כמה שהרקע שונה! כאילו זה נמצא במימד אחר לגמרי.

הכול מתקצר. הביקוש יורד יותר מאשר בזמן המשבר של 2009, על אף שהוא מהווה יותר ממחצית מהתמ"ג. אבל גם ההשקעות וההוצאות הציבוריות קטנות. אם נאמר בפשטות, כל מה שיכול לקטון, קטן.

התייחסותי: העניין הוא לא במספרים, אותם תמיד אפשר לשנות, אלא בצורך להבין את המגמה – העבר חוזר על עצמו! לאן מובילה אותנו ההתפתחות האובייקטיבית של החברה? ההיסטוריה נמשכת, היא לא נשלטת על ידינו. הדרך של התפתחות האנושות מוכתבת על ידי הטבע שלה. להיות חכם פירושו לא להתנגד בעקשנות, אלא להבין את חוק ההתפתחות ולהשתמש בו נכון, תוך הסתגלות אליו של כל האנושות.

אם השלטונות יעלו מעל לאגואיזם קצר הרואי שלהם, יבינו לאן מוביל אותנו הטבע, יסיקו את המסקנות הנכונות, ילמדו את העמים יחסים חברתיים חדשים, הם ייכנסו בכך להיסטוריה, בני האדם יגידו להם תודה…

ידיעות קודמות בנושא:
כבר לא ניתן להציג את התמ"ג בעלייה, לפי החישוב הישן
המשבר העולמי לא מסתיים!
הסטטיסטיקה המזעזעת של האיחוד האירופי ששקוע במשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest