דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר הגלובלי ובחינה מחודשת של האידיאולוגיה הליברלית

המשבר הגלובלי ובחינה מחודשת של האידיאולוגיה הליברלית

חוות דעתו של א. בוגומולוב (כלכלן, מדינאי, מדען באקדמיה של ברית המועצות לשעבר): "המשבר שאנו חווים הוא הוכחה לשינויים הרדיקליים המסתמנים בסדר העולמי. תחום הכלכלה נכנס לשלב המעבר לצורות בקרה חדשות, ולמבנה טכנולוגי שבו אינפו-נאנו-ביו-טכנולוגיות ומדפסות תלת-מימדיות מקבלות משמעות עליונה. מבשילים השינויים במבנה החברתי. המפעלים, התרבות והיחסים הבינלאומיים הופכים לגלובליים.

העולם החד-קוטבי בראשות ארצות הברית מפנה מקום לעולם רב-קוטבי, הדורש שיווין, תוך התחשבות באינטרסים של מדינות רבות. מצטברים סימפטומים רבים למשבר רוחני-מוסרי באנושות. האנושות מצויה בעיצומו של שינוי בהשקפת העולם ובסדרי החיים. השלטונות ברוסיה שמים דגש על חידוש בתחום המדעי-הטכנולוגי, אך הרבה מאוד תלוי בשלום הסביבה החברתית. תחומי חיים אלו זקוקים לא פחות למודרניזציה.

האדם, תרבותו, הידע שלו, בריאותו ומצבו הנפשי – לכל אלה יש תפקיד מפתח בהתקדמות. לכן, יש לתת העדפה אסטרטגית להשקעה לא רק בטכנולוגיה החדשה, אלא במיוחד באדם. מבשילה ההבנה בנחיצות המעבר למודל חדש של התפתחות חברתית כלכלית. הצעד ההתחלתי הוא לחשוב מחדש על האידיאולוגיה הישנה, תחיית הרוחניות והתחדשות החברות האנושיות.

לא ניתן להכיר בחוסר הצדק החברתי בפוליטיקה כדבר נורמלי. ללא קיום התנאי הזה, האווירה המוסרית בחברה אינה יכולה להיות בריאה, וכן לא תיתכן כלכלה בריאה. הצעדים להתגבר על תהליכי המשבר לא ינחלו הצלחה, מבלי להעניק עדיפות אסטרטגית לא רק לכלכלה, אלא גם לתחומי הרוחניות והחברה.

במרכזה של מדיניות הממשלה חייבים להציב את החינוך, הבריאות, המדע, התרבות, ההכשרה והחינוך של הדור הצעיר. דרך התחומים הללו מגיעים לחידוש החברה, להבראת האקלים המוסרי ולפריחה כלכלית".

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת פיתול – נקודת שבירה, בחירה, הסדר
אבולוציה תביא לנחיצות בקבלה
התכנסו במהירות, שוחחו, התפזרו במהירות… ושוב…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest