דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המרירות הבלתי נסבלת של העבדות

המרירות הבלתי נסבלת של העבדות

laitman_2008-12-07_6476.jpg

מתוך מאמר קנ"ט מספר "שמעתי": "היינו שאם הישראל תחת שליטת איזה אומה אזי האומה הזו שולטת עליהם ואין להם באפשרות לפרוש משליטתם. א"כ הי' טועמים טעם מספיק בהעבדות הזו וא"א להם להגאל ומה עשה הקב"ה, וימת מלך מצרים היינו שאבדו העבדות הזו וממילא שלא היו יכולים עוד לעבוד".

האם זה טוב שפרעה מת? הרי הוא קירב את בני ישראל לקדושה, בכך שהכריח אותם לממש בתוכם שתי אבחנות. מצד אחד, היו להם סירים מלאים עם בשר, אך מצד שני, הם היו בעבדות.

אם לא חושבים על רוחניות, אז שוכחים את העבדות ולא מרגישים את עצמם כעבדים. אתה עובד למען האגו שלך ומרוויח טוב. העבדות מתחילה בשלב שבו, למרות הסירים המלאים בבשר, אתה מרגיש שאין לך רוחניות מפני שאינך משיג חיבור, אהבה, את האפשרות ליציאה מהאגו.

העבדות מורגשת רק כאשר יש לך שתי נקודות אבחנה: במישור הגשמי אצלך הכול בסדר, אבל במישור הרוחני, אין כלום וגם לא יהיה. במקרה כזה זה נקרא "עבדות", שליטת החומר על הרוח. והבורא שומע לנו רק כאשר אנחנו מתחברים זה עם זה, מתחילים להפריד את הגשמיות מהרוחניות, ורואים שצריך לחפש את הנקודה הרוחנית בתוך החיבור בינינו.

לכן אנחנו נקראים "בני ישראל" ו"שבת אחים גם יחד", אלה שמרגישים את עצמם בעבדות מצרים, שאין בכוחם להשיג את החיבור. בהתחלה הכול נראה אפשרי, היה טוב ונפלא, ואחר כך מתחילות הבעיות שאנחנו רואים בקבוצות השונות. זהו השלב השני של שיעבוד מצרים, שבו בני ישראל נאנחים מהעבודה הקשה. הם לא יכולים להתחבר, אך לא בורחים, אלא ממשיכים לעבוד על החיבור.

אם האדם לא יוצא מהקבוצה בגלל הסיבה הזאת, אלא ממשיך להכות בנקודה אחת, בניסיון להשיג חיבור, אז בסופו של דבר הוא מתייאש וצועק בגלל חוסר הכוחות שלו. אם היינו מתחברים, היינו מקבלים כלי לגילוי הבורא, אבל איננו יכולים ליצור אותו בעצמנו, כי האדם בעצמו לא מסוגל להשיג פעולות רוחניות.

ואז אנחנו נאנחים מהעבודה הזאת, כלומר, מבינים שדרושה לנו העזרה של הכוח העליון. רק הוא יכול לתקן ולחבר בינינו. האנחה היא כבר ההצלה, הגילוי הגדול ש"אין עוד מלבדו", ושרק הוא מסוגל לעשות את החיבור בינינו. ואנחנו על ידי העבודה שלנו השגנו כזה רצון להתחבר, כשמבינים שזה הדבר היחיד שדרוש לנו ללא שום תנאים גשמיים מפתים, איזה שלא יהיו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 08.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שכר טוב עבור העבודה במצרים
לתת לפרעה בשיניים
הסוף של עבדות מצרים קרוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest