דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המקור של המסורות

המקור של המסורות

שאלה: תלמיד חדש שמגיע לסעודת פסח, רואה הרבה מנהגים דתיים ולא מבין מה קורה.

תשובתי: אלה הם לא מנהגים דתיים. כל המנהגים של עָם ישראל בנויים על חכמת הקבלה, והם בעלי אופי טרנסצנדנטלי ולא הגיוני, כל זה לא קיים בטבע, לכן לא צריך ללכת אחריהם בצורה עיוורת.

נניח, 18 הדקות שבמהלכן צריך לאפות את המצה, מורכבות מתשע ספירות של "אור ישר" ותשע ספירות של "אור חוזר". אם אנחנו לא נספיק במהלכן לאפות את המצה, אז יתחיל תהליך של תסיסה, כלומר הרצון האגואיסטי יתחיל לתפוח ולעלות. לכן בפסח לא אוכלים חמץ, כי רצון ש"תסס" לא מסוגל לקבל "אור חכמה".

מה זה אומר "בריחה ממצרים"? זהו מעבר מהיר מאוד, כאשר האדם יוצא מהאגואיזם לאלטרואיזם, מהעולם שלנו לתחושת העולם העליון, להרגשת הבורא.

כי כאן, כמו בזמן הלידה, אתה לא יכול להתעכב, מפני שמפסיק להיות ניזון מהמערכת הקודמת שסיפקה לך חמצן וחומרים מזינים. היא הפעילה אותך דרך חבל הטבור והגוף שלך פעל.

ועכשיו מערכת אחרת לגמרי תפעיל אותך. הריאות שלך יתחילו לקבל חמצן דרך האוויר, ואתה תתחיל לנשום באופן עצמאי, לתפקד, משטר הטמפרטורה ישתנה אצלך, יתחילו לפעול מערכות חדשות לגמרי, עולם אחר, חושים אחרים. כל זה קורה כהרף עין.

כל המנהגים היהודיים באים מהעולם הרוחני, ואין להם שום יסוד והצדקה גשמיים. בהדרגה הם עברו למנהגים של דתות אחרות, שכל אחת מהן קיבלה אותם בצורה משלה ושינתה לצרכיה.

אצל הערבים זה קורבן כאשר הם שוחטים עז או כבש. קורבן, זה מהמילה "קרוב". יש הבדל לא גדול במנהגים החיצוניים של העמים השונים, אבל הם כולם בכל מקרה נובעים ממסורות רוחניות עתיקות.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות" בשפה הרוסית, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לחם עם 0% מלכות
החידה של ליל הסדר
סדר לידת הנשמה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest