דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המקום של היהודים על אדמת ישראל בהתאם לחוק הטבע

המקום של היהודים על אדמת ישראל בהתאם לחוק הטבע

שאלה: מדינת ישראל נוסדה בתקווה גדולה לעתיד חדש וטוב. אבל במקום זה, המלחמות כאן אינן פוסקות. מדוע זה יוצא כך, שבמאה השנים האחרונות אנחנו כל הזמן נלחמים עם הערבים?

תשובתי: על סמך מה אנחנו מצהירים על זכותנו על האדמה הזאת? מפני שפעם בהיסטוריה היא הייתה שייכת לנו? אבל היהודים הגיעו מתישהו לארץ הזאת ממצרים, זו גם כן היסטוריה.

ידוע לנו, שבמשך כל ההיסטוריה כל העמים עברו ממקום אחד לאחר. כעבור אלפיים שנה אי אפשר לומר מי חי כאן, אלה כבר לא אותם עמים כפי שהיו בימי קדם. רק האינדיאנים באמריקה עדיין נשארו פה ושם במקומות המקוריים שלהם.

אז למה אנחנו במאה העשרים דורשים פתאום להעביר לנו את ארץ ישראל ומצהירים שהיא שייכת לנו? זה לגיטימי וחוקי רק בתנאי שאנחנו חזרנו לכאן לצורך הביצוע של המשימה המיוחדת שלנו, כפי שזה היה בימי קדם.

היהודים כבשו את ארץ ישראל לאחר יציאת מצרים וארבעים שנות הנדודים במדבר. אומות העולם יכולות גם כן להאשים אותנו בזה שתפסנו את הארץ הזאת שבה חיו שבעה עמים אחרים. צריך להוכיח לכולם שיהודים באו לארץ ישראל לצורך ביצוע עבודה מיוחדת הנחוצה לכולם ושמצילה את כל העמים.

שאלה: אז איך עלינו לפעול בתנאים הריאליים הללו, שבהם מדינת ישראל מצאה את עצמה מוקפת באויבים השונאים אותה? האם יש לנו תקווה לשלום, או שההתנגדות הזאת רק תלך ותגדל?

תשובתי: אין לנו שום סיכוי לשלום. ההתנגדות תימשך כל עוד עָם ישראל לא יממש את הייעוד שלו על אדמת ישראל. ואז כל העמים יבינו, למה יהודים נמצאים כאן, ויסכימו עם זה, וזה כולל את השכנים שלנו.

שאלה: באיזה אופן אנחנו נוכל לכבות את השנאה בלבבות שלהם?

תשובתי: לעָם ישראל קיים אמצעי סודי מיוחד. העָם היהודי, הוא המקור של כל הטוב וכל הרע שבעולם. לכן לא במקרה קיימת אנטישמיות בכל מקום וכל העולם או בעד ישראל, או נגדו. אין אדם שהשאלה ביחס לישראל תשאיר אותו אדיש, ניטראלי: או שהוא מרגיש אהבה, או שהוא מרגיש שנאה.

אם הוא בינתיים ניטראלי, זה אומר, שפשוט בתוכו עדיין לא עוצבה השאלה הזאת והזמן עדיין לא הגיע. כלומר ישראל, זהו גורם מאוד חשוב שמשפיע על העולם. אפשר להחשיב את ההשפעה הזאת כלא הגיונית, וירטואלית, רוחנית, אבל היא משפיעה חזק מאוד על העולם. ולכן העולם תמיד ריכז את תשומת ליבו על ישראל והצביע עליו כעל מקור של הרע.

אבל ישראל יכול להיות גם מקור של הטוב. כל הרע וכל הטוב שבעולם תלוי רק בקשר בין בני האדם. אם אנחנו נסדיר קשרים נכונים בתוך עָם ישראל, אז בזה נאלץ את כל העולם להסדיר קשרים הדדיים נכונים, טובים וחמים זה עם זה.

ואז כל העולם יבין וירגיש שזה נובע מישראל ויסכים עם כל הקיום שלו: כלומר, עם זה שדווקא היהודים צריכים לחיות על אדמת ישראל, בזה שמתאחדים ויוצרים מקור של חיבור טוב עבור העולם כולו.

באופן כזה אנחנו מממשים את הייעוד שלנו. הוא ניתן לנו על ידי הטבע, ולא מפני שכך רצינו. זה טבוע בתוך הטבע, כחוק שלו. כמו שהאנטישמים, זה גם חוק של הטבע.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 421, 17.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מספיק להיות מנודים
חינוך של סוררים
אור עבור המדינה כולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest