דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המקום שבו הבורא אינו נמצא

המקום שבו הבורא אינו נמצא

שאלה: באחת ההרצאות אמרת שהאדם צריך להוסיף את הבורא לרשימת החברים שלו. מה המשמעות של זה בעבודה הרוחנית?

תשובתי: אם נפנה לפסיכולוגים, הם יוכלו לספר לנו על מה שקורה עם הזוג הצעיר. כשהם מתחילים לחיות יחד, לאחר ירח הדבש מתחילה תקופת התביעות ההדדיות, חוסר הסיפוק, החיכוכים והוויכוחים, והם כבר צריכים להתאמץ מאוד כדי להמשיך את החיים המשותפים.

תקופות כאלה יכולות להיות ארוכות או קצרות, הכול תלוי בדוגמה שהם ראו בבית ההורים. בתקופה הזאת הזוג הצעיר זקוק לעצות הפסיכולוגים או ההורים, שמסייעים להם להתחבר לא על בסיס אהבה אלא על בסיס של כבוד הדדי וויתורים הדדיים.

למעשה, מלמדים אותם כיצד לא "לגעת" באותן נקודות המגע שמעוררות את הקונפליקטים ביניהם, כיצד להמשיך להיות קשורים לבן הזוג על אף היותם שרויים בתוך האגו. כך קורה בחיינו הרגילים, אך הגישה הזו אינה מוסיפה דבר להתקדמות הרוחנית של האדם.

כשהאדם מתקדם ברוחניות, הוא חייב לחפש את אותן נקודות החיכוך ולא לטשטש אותן, אלא להבליט אותן, כי דווקא מהן "תצא התורה". אם הוא מתייחס אליהן נכון, אם הוא רוצה לברר אותן ולהשתמש בהן כדי לתקן את עצמו ולא כדי לדרוש משהו מהזולת, זה אומר שהוא נמשך לגלות את הרע שבו. הדבר הזה אפשרי רק כשהוא הולך יחד עם הבורא, כביכול מחזיק אותו ביד. כמו שכתוב: "בוא אל פרעה!"

האדם חייב לגלות את אותו הפרעה, את הרע הזה שבו, לרסן אותו, לתקן אותו, להתחבר איתו ולברוח ממנו. אך כשהוא עובד איתו הוא כל הזמן צריך להיות קשור למטרה ולהשתמש בכוח הבורא.

כל הסכסוכים, הוויכוחים והחיכוכים יכולים להתגלות בין החברים בקבוצה רק בתנאי שהם נמשכים לחיבור ולפי המידה שבה הם משקיעים מאמצים כדי להתחבר. רק אז יתגלה להם שהם שונאים זה את זה ובכלל אינם רוצים את החיבור הזה. לכן הם צריכים להזמין את הבורא כדי שהוא יתקן את השנאה הזו. הרי הבורא בכוונה מראה לאדם היכן נמצא הרע שלו, באותו המקום שבו הבורא אינו נמצא, המקום שחסר בו האור.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תרשמו את הבורא לקבוצה!
רק המאור יתקן את השנאה
היכן מסתתר הרע האמיתי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest