דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המקום שבו אנחנו מחוברים

המקום שבו אנחנו מחוברים

laitman_2010-04-14_4406_u-70.jpg

שאלה: איזו טיפה נשאר למזוג לרצון שלי, כדי שהיא תרפא אותו ותביא אותי לאן-שהוא?

תשובתי: הרצון שלך הוא רק הרצון שלך. עליו להיות מחובר עם הרצונות האחרים. זאת כל הבעיה שלנו: איננו מחוברים מספיק. יש מספיק כוחות נפרדים, ואילו כוח חיבור משותף – אין.

כל אחד כבר קרא את כל הספרים, מכיר את כל החכמות, מבין את המקורות, עובד בתוך הקבוצה, עוסק בהפצה, משתתף בכנסים

השאלה היא האם אנחנו יוצרים את המקום שבו אנו צריכים לגלות את המדרגה הבאה שלנו? המקום הזה הוא הרצון המשותף שלנו. חיבור הרצונות – זהו המקום שבו אנחנו מגלים את העולם הבא. האם יש לנו מקום כזה? האם אנחנו מרגישים את עצמנו מחוברים פנימית, כדי שנגלה את הבורא בחיבור בינינו?

דווקא זה חסר, דווקא כאן איננו נותנים מספיק יגיעה. חסר לנו המתח של השדה, המתח בינינו, השאיפה לקשר הדדי צמוד. רק בו, רק בשדה הזה, נגלה את הבורא.

בכל אחד טמון כוח עצום, כל אחד מלא בחכמה ובמאמצים – אך החיבור בינינו עדיין אינו מספיק. עדיין לא עבדנו מספיק כדי ליצור את אותו המקום.

כל הנשמות עולות למלכות של עולם האצילות, ומלמעלה מגיע אליה האור. דווקא אליה מגיעה הבקשה שלנו (מ"ן) – סכום (Σ) הרצונות שלנו, שמשתוקקים רק לאיחוד. ורק זה חסר לנו.

צעקות פרטיות אינן עולות למלכות של עולם האצילות, והן נשארות כזעקות סרק. צריכים להעלות אליה את הדרישה הכללית, הרי הרוחניות מתגלה בקשר בין האנשים. לכן נאמר, שמיעוט הרבים – שניים. מספיק אפילו שנים – אותי ואותך – והקשר בינינו. אם אנחנו יוצרים את הקשר הזה, רוצים לגלות את הבורא – הוא יהיה המקום לגילוי שלו.

זאת כל הבעיה. אם אינך עובד על הקשר, הטענות שלך אינן מתקבלות. שואלים אותך שתי שאלות:

  1. האם למדת תורה? במילים אחרות, האם השתדלת לאהוב את הזולת כמו את עצמך, באמצעות האור העליון, שנקרא "תורה"? האם שאפת לקשור קשר עם הזולת ולהגיע לאהבה? זה נקרא ש"למדת תורה".
  2. האם ציפית לישועה? במילים אחרות, למרות כל המאמצים, לא הגעת לתוצאה. אך האם ציפית לזה? האם העלית בקשה לתיקון? הרי הישועה מגיעה מהבורא כהרף עין.

עלינו למלא את שני התנאים הללו. אין פיתרון אחר. לא מדובר על גחמות של מישהו, אלא על חוקים. במציאות יש רק שני כוחות: תכונת ההשפעה ותכונת הקבלה. והקשר ביניהן בונה עבורנו את כל סדר הבריאה. אינני יכול להתלונן לחוק הטבע, שאני חלק ממנו. ולכן חכמת הקבלה מסבירה לנו, כיצד להשתמש נכון בכוחות הטבע הללו.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 18.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משימה אפשרית
כיצד להתנתק מהעבדות?
משנאה לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest