דף הבית / אקטואליה / המצב בישראל: לעצור את הבומרנג

המצב בישראל: לעצור את הבומרנג

שאלה: את הילדים הערביים מחנכים מילדות לשנאה, מחדירים להם לראש שלהרוג יהודי, זה הדבר הטוב ביותר שהם יכולים לעשות. והינה התוצאה: בגיל 13 נער כזה יוצא ופוצע בסכין ילד יהודי בן 13… האם משם יכול לצאת משהו טוב?!

תשובתי: ברגע שעם ישראל יתחיל להתאחד, גם זה ישתנה. לא יתעורר באף אחד מחשבה רעה נגדנו, כי לעולם יבוא עוד כוח אחד, הכוח הטוב, וכל החינוך הרע הזה לא יהיה שווה שום דבר, לא יהיה לו ממה להיות מוזן.

שאלה: אחדים סבורים, שהסיבה לאינתיפאדה הנוכחית זה המצב הכלכלי הרע של הערבים.

תשובתי: אין לזה קשר לחלוטין! לא למצב הכלכלי, לא למצב העם, אין לכל אלו קשר לאלימות. למשל, בהודו בני אדם רבים חיים בעוני, סובלים מרעב ובכל זאת קיימים ביניהם יחסים טובים, אווירה טובה. זה תלוי רק בדבר אחד, האם יש כוח חיובי בעם או לא. ואנחנו אחראים לכך שבעולם אין כוח חיובי. במקורות הקבליים מדברים על הקשר שלנו עם כל העולם. בפרט, בספר הזוהר, פרשת "פנחס" נאמר שכפי שאיברי הגוף לא יכלו להתקיים אפילו רגע בעולם ללא הלב, כך גם כל העמים אינם יכולים להתקיים בעולם ללא עם ישראלהבעיה היא שאנחנו לא רוצים לשמוע מה שאומרת חכמת הקבלה, החכמה העמוקה ביותר, שמכובדת על ידי כולם, ובפרט ספר הזוהר עליו כולם מדברים, שם נסתרים סודות גדולים. ובכל זאת לא שומעים לו…

שאלה: איזה סוד גדול מוסתר בספר הזוהר? מה אנחנו לא מבינים בהקשר לאינתיפאדה הזאת?

תשובתי: אנחנו לא מבינים שאנחנו בעצמנו יוצרים חוסר איזון בכוחות הטבע, בין הכוח השלילי והחיובי, וזה חוזר אלינו כבומרנג. ואין כאן מה לעשות, אם אנחנו מזלזלים ביכולת שלנו לאזן את העולם, אז קודם כל חוסר האיזון הזה בא אלינו.

שאלה: בשבוע שעבר בלקסיקון הישראלי הופיע ביטוי חדש "לנטרל". זה אומר, שכוחות הביטחון שלנו צריכים להשתדל לנטרל את המחבל ולא להרוג אותו. אני רוצה לשאול אותך כמקובל, אולי אנחנו צריכים לנטרל משהו בינינו? כי בכל ההסבר שלך עד עכשיו, דיברת רק עלינו, על היחסים בינינו…

תשובתי: אנחנו צריכים לנטרל את השנאה בינינו, את הריחוק שלנו, את הדחייה זה מזה. רק בתוכנו אנחנו צריכים להגיע לפיוס, קירבה, ולא לשבת בשקט כל אחד בפינה שלו כדי שלא יגעו בו. אנחנו צריכים להבין, שרק על ידי חיבור ואיחוד בינינו אנחנו יוצרים חומת מגן, עד שלא יידרשו לנו שום חומות.

הערה: נאמר: "כאשר הם כאיש אחד בלב אחד, הם כחומת מגן בפני כוחות הרע" (הרב שמואל בורנשטיין מסוחצ'ב, "שם שמואל", פרשת "ויקהל"). למה כך הוא הדבר? אתה מדבר על זה במלוא הרצינות, אבל על השאלה: "מתי תסתיים האינתיפאדה?", אתה סקפטי…

תשובתי: אני לא סקפטי. אין לי ספק שהיא לא תסתיים, עד שהכוחות השליליים לא יאוזנו על ידי הכוחות החיוביים. אם לא ניקח את זה לידיים שלנו, אז הכוחות השליליים של הטבע יחייבו אותנו בסופו של דבר לכונן יחסים נהדרים בינינו, עד לאהבה הדדית, להשיג את האיחוד שלנו, כמו שנאמר: "כל ישראל חברים", כשהעיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" ממומש בנו. אז נגיע לשלמות ונשפיע בזה על כל העולם.

שאלה: אתה מדבר רק על דברים חיוביים: איחוד, יחסים טובים בין בני האדם וכדומה. אבל נגדנו עומדים לא בני אדם, אלא באמת חיות פרא! הילדים גדלים כחיות פרא!…

תשובתי: אנחנו צריכים להפסיק להסתכל על התוצאות, ולהשתדל לראות את הסיבה להן, שאינה נראית לעין. אני מבין שהיא לא נראית, אבל כך כתוב בכל המקורות שלנו, ואנחנו רואים את זה לפי היחס כלפינו מכל העולם, עד כמה שונאים אותנו ומאשימים אותנו בכל. ואם אנחנו באמת אשמים, אז מה אתה רוצה מאותו נער ערבי? אני מביט עליו, והוא מעורר בי רגש של שנאה. אבל נביט יותר לעומק, לתוך הטבע, אז למה הוא בא להרוג ילד יהודי, מה מניע אותו, למה הוא לקח סכין, למה הרים את היד?

חכמת הקבלה מפתחת באדם את היכולת לראות לעומק, ואני רואה שאנחנו, על ידי חוסר האיזון בין הכוחות הרעים והטובים, אותם אנחנו יכולים להביא לידי איזון, מאחר ואנחנו היחידים בעולם שיש לנו בחירה חופשית, גרמנו לכך שהכוחות הרעים גוברים על הכוחות הטובים, ובני אדם הולכים להרוג זה את זה. זה כתוב גם בתורה וגם בחכמת הקבלה.

שאלה: האם על ידי היחסים הרעים בינינו, בקרב עם ישראל, אנחנו מגדילים את חוסר האיזון בין הכוחות, והכוחות השליליים גדלים עוד יותר?

תשובתי: אנחנו מושכים אחרינו את כל העולם, וזה חוזר אלינו כבומרנג. אז בואו נעשה כל מה שאנחנו רק מסוגלים, כי בתורה כתוב שאהבת הזולת זה היסוד של כל הטבע. התורה, ובמיוחד החלק הפנימי שלה, חכמת הקבלה, מדברים רק על הקשר הנפלא בין היהודים, שעל ידו הם מעוררים רוגע וקשר טוב בכל העולם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתאריך 18.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest