דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המנוע הנצחי שמקבל את האנרגיה מהאור

המנוע הנצחי שמקבל את האנרגיה מהאור

אם נתחיל לברר עכשיו בשכל הגשמי שלנו, לפני שמשכנו מספיק אור, היכן נמצא הרע שבנו – זו פשוט תהיה פילוסופיה. אנחנו פועלים רק בתוך האור, ולכן לא נדרשים כאן שום בירורים ובדיקות. פשוט צריך לחשוב רק על החיבור. רק שאיננו מסוגלים לעשות זאת עכשיו.

אנחנו צריכים למשוך הרבה מאוד אור, לפני שבאמת נקבל את הכוח, ההבנה והשכל כדי להרגיש מהו "היצר הרע". הרי זהו מלאך, זהו כוח של הבורא, רק שהוא הפוך ממנו! רק משה זכה להיפגש עם פרעה! רק לאחר כל הדרך הארוכה הזאת אנחנו מגיעים להר סיני (הר השנאה).

אז כיצד אתה רוצה לזהות את היצר הרע על ידי הרגש והשכל הגשמיים שלך, שאין להם כל שייכות לרוחניות? בעולם שלנו אין יצר רע, לאף אחד מבני האדם! אם יש לאדם אופי רע, זה עדיין לא היצר הרע, אלא פשוט תכונה טבעית שלו, כמו תכונתה של פרה שנוגחת. תחילה חייב להתגלות האדם שבנו, ואלה הן כבר מדרגות רוחניות, תכונות רוחניות. "זה כנגד זה ברא אלוקים", טומאה וקדושה, שמתגלים כבר כשני קווים, ימין ושמאל.

לכן בזמן ההכנה איננו עורכים שום חישובים, אלא רק משתוקקים להתחבר. ורק לאחר כל העבודות האלה אנחנו מגיעים להר סיני, לכזה מצב, שבו סוף סוף אנחנו מוכנים לקבל את כוח התיקון. דווקא מפני שגילינו את הר השנאה, את היצר הרע האמיתי.

וזהו רק הגילוי הראשון. ולאחר מכן מצפות לנו עוד 40 שנה במדבר וכיבוש "ארץ ישראל", ואלה מדרגות יותר ויותר גבוהות של גילוי הרע, וכך עד לגמר התיקון.

לכן צריך לחשוב רק על האור, רק על החיבור, ולא על שום דבר אחר! כשמשפיע עלינו כוח האור, זוהי כבר אנרגיה שונה לחלוטין, ואנחנו מתחילים לפעול כמו "פרפטום מובילה", על חומר דלק חיצון. כאילו פתאום מגיעים מאליהם גם ההבנה וגם הכוח לעבודה, שאינם קיימים בנו. כלומר, הם הגיעו לא מהאגואיזם שלנו.

לכן, מה שלא נלמד, מעל לכל המחשבות על הפרצופים והספירות, חייבים לחשוב על החיבור, על תיקון השבירה. הרי היצר הרע הוא מה שנשאר בתוך הכלים לאחר השבירה.

מתוך שיעור בנושא "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין", 17.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האם אני צריך לחפש בתוכי את הרע?
צילו של היצר הרע על רקע האור
האהבה שמנצחת את הר השנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest