דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המלמולים של המערכת העליונה

המלמולים של המערכת העליונה

שאלה: אם כל המטרה שלנו היא להיות כאחד, למה אנחנו רואים שהמערכת העליונה מפוצלת לאינספור חלקים?

תשובתי: הכול כדי להביא אותנו לאחד. הרי המערכת הזאת מתחילה מאחד ומסתיימת באחד, אך באמצע היא צריכה לעבור דרכנו, לעבוד עלינו, כדי ליצור מהרצון לקבל שלנו את צורת ההשפעה.

ולכן המערכת העליונה מתפצלת ומתחלקת לפי הזמן, התנועות והמקומות, בשילובי מצבים שונים, כדי בסופו של דבר לבצע את הפעולה.

כל הפיצול וחוסר השלמות, כל הליקויים שהיא מתלבשת בהם – קיימים רק ביחס אלינו. האם אמא שמשחקת עם הילד לא תיראה כמטופשת ולא הגיונית עבור מי שיסתכל מהצד מבלי להבין מדוע היא עושה זאת? אישה בוגרת מתחילה פתאום למלמל כמו תינוק? מה זה אמור להביע?

אבל אנחנו מבינים שהיא עושה את זה בשביל הילד. וזה כמובן הקלקול שבה. הרי זה לא מתאים לגילה ולמצבה.

אותו הדבר תקף בנוגע למערכת העליונה – היא לא פועלת למען עצמה. המערכת העליונה עצמה – היא עולם אין-סוף. בכלל לא קיימים שום עולמות אם אין נברא! ברגע שמופיע הנברא, באותו המצב המסוים כשהוא מתעורר לקראת עולם אין-סוף, מייד נבנית בינו לבין האין-סוף מערכת של הסתרות, של החלשת הקשר, שתמיד מתקדמת לפי מדרגות הקלקול.

העליון, המושלם, חייב להקטין את עצמו עד לדרגת התחתון, כדי לדאוג לו. אך זה לא כמו בעולם שלנו, כשהאמא מטפלת בילד ממש מההתחלה. המערכת העליונה מתחילה לדאוג לנו רק על פי בקשתנו המוקדמת.

או שהיא יכולה לעורר אותנו בצורה סמויה, מאחורי הקלעים. אך חכמת הקבלה אינה חוקרת את התהליכים שקורים בצורה טבעית, "בעיתו", מפני שאנחנו בכל מקרה נתפתח. מה שמעניין אותנו זה רק "אחישנה". לכן אנחנו לומדים על המערכת שאותה אנחנו מעוררים בעצמנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 21.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מההתחלה ועד הסוף
אין דבר קל יותר!
חותמת של המערכת העליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest