דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המימוש של הבעיה האוניברסלית

המימוש של הבעיה האוניברסלית

שאלה: הסיבה לעימותים ולסכסוכים של זוגות נשואים מהווה התנגשות של התכונות האגואיסטיות שלהם. עד כמה זה הכרחי שהם ילמדו את המנגנון של התכונות האלה, כדי להבין מה הסיבה לכך שהן מתנגשות ותהיה להם היכולת להתעלות מעליהן?

תשובתי: אנשים צריכים לדעת את המנגנון של שיתוף הפעולה ההדדי של התכונות האגואיסטיות, ללמוד אותו, לשלוט בו.

מכיוון שהאנשים הם לא סתם מבצעים, הם צריכים ליצור מתוכם את המצב הבא. לכן הלימוד האינטגרלי הוא לימוד רציני שכולל לא רק חינוך אלא גם השכלה. אנחנו מספרים להם על האבולוציה של המשפחה: בשביל מה יש בה צורך, מדוע התחלקה לשני אובייקטים, לשני כוחות מנוגדים, מדוע האובייקטים האלה מתחברים יחד ובאיזו צורה, למרות האגו ההדדי שלהם, וכולי.

כאן אנחנו עובדים על בעיה אוניברסלית במקרה של שני אנשים צעירים: בחור ובחורה. מה דוחף אותם זה כלפי זה? ההורמונים. אבל ניגשים לזה בתבונה, אז ודאי שכאן נפתרת בעיה קוסמו גונית גדולה מאוד, עלייה לדרגה הבאה של כל האנושות, דרך זוג משפחתי רגיל. וזה תלוי רק בתודעה שלהם מה יכול ללכד אותם יחד.

הם יכולים להגיע אלינו דווקא מפני שברגע זה הטבע מזמין בהם כל מיני סכסוכים, ואנחנו צריכים לתת משמעות חדשה לקיומם, מדרגה חדשה בעלת משמעות.

לכן אני מסתכל על זה בצורה רצינית מאוד, כי בסופו של דבר הם יהפכו ליוצרים של הדרגה הבאה בתוכם. כמו שנאמר: "איש ואישה שכינה ביניהם", כלומר, הדרגה הבאה של הטבע.

ובהמשך הם כל הזמן יעלו. אם קובעים להם כזה רף ותומכים בהם, אז המושג משפחה יקבל משמעות אחרת לגמרי. כאשר בחברה נוצרת דעת קהל שבאופן כזה תלכד אותם, קצת תחייב ותתמוך, אז בין האנשים יופיעו יחסים אחרים לגמרי.

מה מחזיק אותם יחד זה עם זה? תחילה ההורמונים, ואחר כך לזמן מה ההתחייבויות ההדדיות. ואילו בחברה האינטגרלית, שמאפשרת להם להשיג את המטרה העליונה, הם כבר לא יוכלו להיפרד. הם יתחילו להסתכל זה על זה אחרת לגמרי, והכול יהיה אצלם ברמה אחרת לחלוטין: גם הבית המשותף, גם המין, גם השיחות, הכול, כי הם יתחילו לקבל מילוי אחר לגמרי.

אני הייתי מסביר להם את כל זה לא מנקודת המבט של הפסיכולוגיה הרגילה, אלא מנקודת מבטה של הפסיכולוגיה האגואיסטית, שבאופן מאוד פשוט מביאה ומצמצמת הכול למקור אחד, לאגו, שעליו צריך להתגבר מבלי להשמיד אותו, אלא להשתמש בו לצורך עלייה למדרגה הבאה.

הפסיכולוגיה הרגילה נותנת לאדם "כדור הרגעה", ואילו החינוך וההשכלה האינטגרליים נותנים אפשרות של שימוש באותו האגו לצורך עלייה מעליו, מבלי לבטל אותו. באופן כזה האדם יכול לגדול רוחנית. וכאשר הוא יעלה מבחינה רוחנית, הוא יוצר חברה חדשה, חברוּת חדשה, ארץ חדשה.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 21.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה בעידן החדש
תחיית המשפחה
תא חברתי שבו מתרכז הכול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest