דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המיליון והנקודה שבלב

המיליון והנקודה שבלב

מיכאל לייטמן

שאלה: למה אנשים שיש להם מיליונים, ועל פניו נראה שהשיגו שלווה ורווחה מלאים, מיד שואפים להשיג עוד מיליון? למה אפילו בתת המודע לא מתעוררת בהם השאלה על משמעות החיים?

תשובתי: קודם כל, השאלה על משמעות החיים אינה קשורה לחלוטין לכמות המיליונים שברשותך. יש מיליארדי בני אדם בעולם, שכלל לא מעניינת אותם השאלה, למה הם חיים ובשביל מה, למרות שהם נמצאים במצב קשה מאוד. לכן רמת החיים בפני עצמה אינה משפיעה על התגלות ה"נקודה שבלב" באדם.

לכל אחד מאיתנו יש ייעוד משלו בחיים. אחד חייב להיוולד חכם, ואילו השני טיפש. מישהו צריך להיות ראש ממשלה ומישהו מנקה רחובות. האדם אינו בוחר דבר, לא את המקצוע שלו, לא את ייעודו בחיים, וגם לא אם יהיה עשיר או עני.

אבל בכל אחד מתעוררת הנקודה שבלב באותו רגע, כשהוא, במידת ההתפתחות שלו, מתחיל להכיר את הרע שטמון בו, בקיומו הרגיל, בחייו. הוא מתחיל להבין שיבוא הזמן והוא ימות, וכל אותם המיליונים, שאחריהם רדף במשך חייו, הם בסך הכול "מחווה" לחברה, שהכתיבה לו את הערכים שלה.

כי אם האדם חי בחברה, שמחשיבה אותו לבן אדם, רק אם בחשבון הבנק שלו יש עשרה מיליון דולר, אז ללא ספק, שזה ישפיע עליו, והוא ישאף לממש את מה שהסביבה מכתיבה לו. אבל אם הוא ייסע להודו, יעלה על פסגת הר ויתחיל במדיטציה, אז לא יהיה לו צורך ביותר מכוס אורז ביום. כך משפיעה עליו החברה הסובבת אותו. ובכל זאת, בכל אחד משני אלה יכולה להתעורר הנקודה שבלב!

זה תלוי בתפקיד האדם במערכת הכללית של הנשמות. אם הגיע זמנו להתעורר, מאחר והוא שייך לאותה תת מערכת הנשמות, שעכשיו צריכה לבצע את תיקונה, הוא יתחיל בעליה רוחנית. ולמצבו החומרי או הסוציאלי אין שום קשר לזה!

רשומות קודמות בנושא:
כסף למען כסף
תרופה למשבר
תחת שליטת הסביבה
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, כסף, התפתחות רוחניתקצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest