דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המילוי הוא המסך והאור החוזר

המילוי הוא המסך והאור החוזר

מיכאל לייטמן

אנחנו תמיד חושבים על מילוי, אנחנו נבראנו בשביל המילוי, אבל מילוי שלם אפשרי רק ברצון בלתי מוגבל, שרק רצון חיצוני יכול להיות כזה, שמתחדש באופן תמידי שאותו אתה ממלא בהשפעה ואהבה שלך, לכן מרגיש את עצמך בשלמות ונצחיות. להיות משפיע מסמל להיות בעל רצון ואפשרות להשפיע, כדי שהרצון והאפשרות אף פעם לא יסתיימו.

אך מטרת הבריאה היא לא בהשפעה, אלא במילוי הנבראים. האם מטרתו של הבורא היא למלא את הנבראים, ליהנות להם כדי שנקבל ממנו? – זה נכון מצד הבורא, אך מצידנו הקבלה מסתכמת בכך, כדי שאנחנו כל הזמן על ידי הקבלה שלנו, נאפשר לבורא להשפיע לנו, בכך שניתן לו ולעצמנו תענוג נצחי, בלתי פוסק.

כלומר מטרת העבודה שלי היא להיות בהשתוקקות בלתי פוסקת אליו, וההשתוקקות הזאת היא גם כן המילוי שלי, כי מילוי הפרצוף הוא המסך והאור החוזר. היום אנחנו לא לגמרי מבינים את המצב הזה, הוא נראה לנו מלאכותי, דוחה ולא ריאלי. אך אנחנו גם היום חיים רק במידת המילוי שלנו, רק אגואיסטי, ולכן מוגבל עד לייסורים ממש! מילוי אמיתי הוא לא אור ישר, אלא מילוי על ידי השפעה, זה מסך ואור חוזר.

כיצד מסך יכול להיות מילוי? – מסך הוא דבר שדוחה את האור חזרה, ולא מאפשר לו להיכנס לתוך הנשמה (לתוך פרצוף), סוג של מחסום. כיצד יכול להיות מילוי ממחסום? – כאשר אני בעצמי מעמיד את המחסום הזה, אני בעצמי יוצר אותו, זה ממלא אותי כהשפעה שלי לבורא. כי הרי המחסום הזה הוא כנגד האגואיזם שלי, כנגד הרצון שלי ליהנות, כמו אורח, ולא כנגד בעל הבית (ראה משל "בעל הבית האורח").

המחסום הזה אינו מאפשר לי לקבל דבר בחינם. והאור החוזר זה המילוי שלי, הרי בזה אני גם כן יכול לעשות משהו למען ההשפעה, זה ממלא אותי. אם כך הוא הדבר, אז לשם מה אנחנו צריכים מילויים? – הם נחוצים רק כדי שהמסך והאור החוזר יתקיימו. הרי הבורא נהנה לא מהמילוי, אלא מההשפעה. גם אני נהנה מזה שאני משפיע, זו השתוות התכונות ודבקות עימו.

לכן הרצון ההתחלתי ליהנות שנברא על ידי הבורא, והמילוי שכנגדו, אלה הם רק תנאים חיוניים, כדי לבנות על הבסיס שלהם, מעליהם, רצון ומילוי חדשים. ואני בורא אותם!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
איך לקבל כדי להשפיע?
השׂכר הוא האור החוזר
מסך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest