דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המילה המפחידה הזאת, "קומוניזם"

המילה המפחידה הזאת, "קומוניזם"

שאלה: מדינות קומוניסטיות לשעבר מפחדות מהמילים "שוויון", "אחדות". כיצד אפשר להימנע מאי הבנות בנוגע לנושא הזה? כיצד אפשר להראות להן את המשמעות האמיתית של החיבור האמיתי?

תשובתי: גם אצלנו במדינה פוחדים מהמילים הללו, ובראש ובראשונה יוצאי ברית המועצות לשעבר. הם כל כך פוחדים שיהיה כאן שוויון ואחדות לפי דוגמת ברית המועצות! יש לנו המון מתנגדים שחושבים שאנחנו שוב מנסים להחזיר את הכול לסוציאליזם ואפילו לקומוניזם, ובכלל הם חושבים שאנחנו קומוניסטים.

בזמנו, כאשר ישראל הייתה תחת השלטון של המנדט הבריטי, בעל הסולם נשפט על כך. האנשים שהתנגדו לקבלה התנפלו עליו והאשימו אותו שהוא קומוניסט ועל ידי הלימוד שלו הוא מקדם את המשטר הזה. ברור שהקומוניזם היה "עצם בגרון" של האנגלים ולכן לבעל הסולם היו המון צרות, התנכלו לו, סגרו לו את העיתון שהוא הוציא לאור, וכולי.

בזמננו, אחרי שהמשטר הסובייטי "פשט את הרגל", אף שלפי דעתי, זה היה משטר לא רע בכלל יחסית לזה של היום, ברור שגם אצלנו יש אותן הבעיות.

האנשים אינם מבינים שחכמת הקבלה שונה מהקומוניזם, שזה קומוניזם מסוג אחר. זהו קומוניזם מרצון, שמתחיל לשלוט בעולם במידה שהאנשים מקבלים חינוך והשכלה חדשים. לא שה- ק.ג.ב. (הוועד לביטחון המדינה) מחנכים אותך בכוח, אלא אתה עובר את התהליך הזה בהשפעת האור העליון. אתה משתנה בהשפעתו ובצורה כזאת אתה בעצמך משנה את הלבוש שבתוכו אתה קיים למעגל יותר צמוד, רך, של אנשים טובים יותר. במידת המוכנות הפנימית שלך לזה, אתה רוצה שגם העולם בחוץ יהיה כזה.

בעיתון "האומה" בעל הסולם מזכיר את דבריו של קרל מארקס על כך, שרק במידת תיקון האנשים, כאשר הם בעצמם ירצו לשנות את הקשר ביניהם, כלומר, את החברה, אז החברה הזאת תשתנה, ובשום פנים ואופן לא אחרת!

לכן, כאן מתכוונים לחינוך האינטגרלי ולא לתיקון של המדינה!

בזמן הקרוב אנחנו מתכוונים להתחיל לעבוד עם הקהל הרחב על בסיס העקרונות האינטגרלים. אנחנו מארגנים חוגים, מועדונים, פעילויות שונות לנשים, ילדים, זוגות נשואים, לזקנים ולאנשים מבוגרים. נשתדל להחדיר לסביבתם חינוך אינטגרלי.

אחרי זמן מה אנחנו נבקש מהמומחים לערוך מחקר סטטיסטי כדי לראות מה השגנו בעבודה עם הקהל. עד כמה האנשים התחילו לחיות בצורה שונה, האם נוצר ביניהם קשר הדדי יותר קרוב, יחסים הדדיים במקום מגוריהם, כיצד פועלים ארגונים לעזרה התנדבותית, האם אנשים מעוניינים לארגן מחסנים לעזרה הדדית? כי למחסנים הללו אפשר למסור ביגוד והנעלה מיותרים, מכשירי חשמל ביתיים, ושם כולם יכולים לקבל את מה שחסר להם. אנחנו יודעים כמה דברים מיותרים נזרקים סתם כך, לפחות אצלנו בישראל וגם בכל העולם, למעשה שליש נזרק.

אפשר לעשות סיבוב באולמות אירועים שעורכים שם אירועים גדולים ונשאר המון אוכל. את המזון הזה אפשר להביא למחסנים, לאחסן במקררים גדולים ואנשים יוכלו לבוא ולקבל כל מה שהם רוצים.

מחקרים סטטיסטיים יצביעו על כך, האם אנשים ירצו לשתף פעולה ביניהם, לארגן עזרה הדדית כזאת.

לצערנו, אנחנו חיים בינתיים בעולם עוין באמת! אנחנו בנינו מדינות שמכוונות נגד אזרחיהן. לכן, עלינו לארגן צורות עזרה הדדית שונות, כולל שמירת השכונה שלנו מפני הבריונות.

דווקא בעזרת חינוך מחדש מלמטה משחזרים את החברה בצורה בלתי מורגשת, וככל שהיא תצמח, היא תשתנה. היא מגלה יותר ויותר קשרי רשת אינטגרלית הדדית. האור שמגיע מדגיש את הקשר הזה ואז יש לאנשים צורך שזה יהיה גם קשר חיצוני. ההמונים אינם מבינים מאיפה זה בא ואנחנו יודעים שזה מגיע מפני שהם מתחילים להרגיש את רשת הקשר הכללית.

מתוך שיעור בנושא "הקבוצה וההפצה", 20.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מימוש נכון של רעיון האיחוד
הקומוניזם האלטרואיסטי: משוואה עם משתנה אחד
ערבות הדדית או קומוניזם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest