דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המטרה שאיתה נתאספנו כאן

המטרה שאיתה נתאספנו כאן

מטרת החברה היא להעלות אותנו לדרגת "אדם". וזה אפשרי רק על ידי גדלות הבורא, שאותה אנחנו לא רואים בגלל החושך שלנו. אבל דווקא בחושך אנחנו יכולים לבנות בינינו ערכים חדשים, שאין תחתם שום יסוד אגואיסטי.

ואנחנו יודעים, שהערכים האלה לגמרי אינם מוצדקים, כי אחרת הם היו נובעים מתוך האגו שלנו. אבל היסוד הרוחני נמצא מעל לאגו, כמו ספירת "יסוד", שנמצאת מעל לספירת "מלכות". לכן, הכול תלוי באיזה יסוד אנחנו בוחרים לעצמנו: סתם עפר, שאינו מסוגל לשום חיים, או עפר מהאדמה, שכבר קיבל הידמות לעליון, כמו אדם הדומה לבורא.

הכול תלוי בכך, מה אנחנו שׂמים בראש ומקבלים כדבר החשוב ביותר. אנחנו מתחילים לשחק בחשיבות הבורא, המורה, הקבוצה, הלימוד, המטרה, וזה הופך למשחק הרציני והחשוב ביותר שלנו בקבוצה. כי בתוך האגו שלנו, בתוך הרצון שלנו אנחנו רואים חושך. והאגו שלנו כל הזמן גדל, ובכך מגדיל עוד יותר את החושך. אבל אם אנחנו דווקא על פני החושך הזה, מפתחים את הגדלות של המטרה המשותפת שלנו, אז כולם בקבוצה מקבלים חומר דלק ואנרגיה להתקדמות דווקא דרך החושך.

זה נקרא, שבמקום להתקדם על ידי המקל שדוחף אותנו מאחור, אנחנו בוחרים בעצמנו להימשך קדימה לגדלות העליון, לגדלות תכונת ההשפעה, עזרה הדדית, קשר, אהבה, לכל הערכים העליונים, שאופייניים לטבע הבורא.

דווקא במטרה הזאת נוסדה הקבוצה הקבלית, ובצורה כזאת היא צריכה לשמור על עצמה, בכך שכל הזמן מלבנת בצורה יותר ויותר מדויקת את הייעוד שלה, את היסוד. הקבוצה הקבלית היא גיבור באיכות ולא גיבור בכמות. ואליה צריכים להיכנס רק אותם האנשים, שבאמת מסוגלים להתקדם בצורה כזאת. ובזה הכוח שלנו, כי אנחנו צריכים להיות מותאמים כמה שיותר לאור, לגדול לגובה ולא לרוחב.

מתוך מאמרו של הרב"ש, "מטרת החברה":

"לכן אנחנו מתאספים כאן, ליסד חברה, שכל אחד מאתנו נלך ברוח הזה "להשפיע לה'". ובכדי להגיע להשפיע לה', מוכרחים מקודם להתחיל להשפיע להאדם, שזה נקרא "אהבת הזולת".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 09.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חיים למען הגוף או למען הנשמה?
תפקיד הקבוצה בגילוי הבורא
מטרת החברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest