דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המוטיב העיקרי בחכמת הקבלה

המוטיב העיקרי בחכמת הקבלה

המוטיב הקבלי העיקרי הוא, "אין עוד מלבדו", זהו המוטיב המוביל בהתפתחות הרוחנית שבנוי על גילוי הבורא.

הבורא מתגלה, כיחיד שקיים, שמנהל וקובע. הוא נמצא בקשר תמידי איתנו, שולח לנו מחשבות ורצונות שכביכול מופיעים בתוכנו ולא ידוע מהיכן, פתאום אני רוצה משהו, פתאום חולפת איזו מחשבה ואילו אני לא מבין מאיפה היא מגיעה.

לכן, המשימה הראשונה שלנו היא להתחיל לכוון את עצמנו לכך ש"אין עוד מלבדו", זה המקור לכל מה שמתרחש איתי ובתוכי. שנית, העיקרון הזה מסמל שמה שאני מבצע, למעשה הבורא מבצע.

דבר שלישי, אם אני חושב שאני מבצע בעצמי את הפעולות, זה סימן שאני טועה. אבל ישנם כאלה מצבים שבהם אני יכול לבקש מהבורא שיאפשר לי לפעול. אם הפעולות האלה מכוונות נגד הטבע שלי, נגד האגו, אז אני מבקש ממנו שיחליף אותן באחרות. דווקא הבקשה שלי ולא הפעולה עצמה, שבכל מקרה נובעת ממנו, תחת השפעת האור העליון, יכולה להופיע בעיבוד נכון של שיתוף פעולה הדדי שלי עם הסביבה.

כך שכל ההרגשות וכל מה שכביכול נדמה לי שנובע ממני, נובע למעשה מהבורא, אבל עובדה זו נסתרת ממני. אולם, אני יכול להתחבר עם הסביבה שלי ולקבל ממנה התפעלויות והתעוררויות חיוביות ושליליות במחשבות וברגשות, כך שאתחיל בעצמי לייצר משהו בהשלמה לְמה שהבורא עושה דרכי ואז הפעולות הללו תהיינה שלי. בפעולות הללו, במחשבות וברצונות אהיה אני.

מה זה אומר "אני"? מתי מופיע האדם? כאשר הוא מתחיל לשתף פעולה באופן הדדי עם הסביבה שלו, כשהוא מקבל ממנה אפשרות לעבוד בניגוד לבורא, נגד הבורא. אז מופיע אצלו כוח והוא פועל, זה נקרא "ניצחוני בניי".

שאלה: כיצד עליי לשייך את תהליך החיים לעיקרון של "אין עוד מלבדו"?

תשובתי: לשם כך, עליך לעסוק באופן רציני בחכמת הקבלה, מפני שרק היא מממשת את העיקרון של "אין עוד מלבדו" בכל העולמות. האור מנהל את כל העולמות, את האדם ואת האנושות בכך שהוא מעורר את הפעולות, את השאלות וכולי שלנו. לכן כל חכמת הקבלה מתכנסת למעשה לתוך עיקרון אחד, בירור שאין אף אחד פרט לכוח האחד והיחיד של הטבע.

מתוך שיעור וירטואלי, 19.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest