דף הבית / המשבר ופתרונו / המוח אוסר על פיתויים

המוח אוסר על פיתויים

ידיעה: מדענים אמריקאיים פיתחו שיטה, שמאפשרת לאדם לשפר את השליטה העצמית, לחזק את הרצון שלו. כי כל מה שנעים, ככלל, מזיק. וכל מה שמועיל, להיפך, אינו מסב הנאה.

לחיזוק והגברת הרצון, המדענים השתמשו בהשפעה על החלק הקדם חזיתי של אזור המוח בעזרת פולסים חשמליים. כתוצאה מכך, המתנדבים בניסוי אמרו פה אחד "לא" לכל הפיתויים, שאיתם פיתו אותם. מה גם, שה"לא" נרשם באופן ברור על הגרפים של הפעילות החשמלית של אזור המוח הקדם חזיתי.

לפיכך, אין כל צורך להתמודד לבד עם הפיתויים, יהיה מספיק ללחוץ על הכפתור של המכשיר, והמוח יאסור לחלוטין את כל המותרות. יחד עם זאת, אתם בכל זאת תהיו אלה שתצטרכו ללחוץ על הכפתור.

תגובתי: ללא ספק, אנחנו נגלה המון תוצאות שליליות עקב התערבות כזאת בבחירה החופשית של האדם. אף על פי שברמת ההעדפה, הבחירה האגואיסטית, זה יעבוד. אבל בהעדפה של השפעה ואהבה לסובבים במקום תועלת אגואיסטית, המוח לא יעבוד, מפני שהוא מחשב את התועלת של הרצונות. ואם הם אגואיסטיים (לב) אז גם המוח מחשב מה טוב יותר לאגו.

ולכן, עד שהאדם לא יהפוך את הרצונות שלו מ"לקבל" ל"להשפיע" בעזרת "האור המקיף", המוח לא יוכל לחשב פעולות אנטי-אגואיסטיות. כלומר, ללא שימוש בחכמת הקבלה, כדי להפוך את האגואיזם לאלטרואיזם, אנחנו לא נוכל לרכוש את הבחירה החופשית, אלא נהייה עבדים של האגואיזם, רק בתוכו נתכנת את עצמנו בהעדפה להנות מהאוכל או מגזרה דקה.

ידיעות קודמות בנושא:
המוח מחליט בלי לשאול את האדם
לאדם אין חופש בחירה
המוח: סוד שאינו נגיש למדע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest