דף הבית / חינוך, ילדים / המהפכה של מעמד הביניים

המהפכה של מעמד הביניים

דעה של פרנסיס פקויאמה (Francis Fukuyama), פילוסוף וכלכלן ב – The Wall Street Journal: המוטיב המנחה המאחד בין האירועים המהפכניים בעולם, הוא הופעתו של מעמד הביניים הגלובלי. הצעירים, בעלי המקצועות הטכניים, מוחים מפני שמרגישים את עצמם מנותקים מהאליטה הפוליטית השולטת. על פי התחזית של המכון ללימודי ביטחון של האיחוד האירופי, מספר האנשים בשכבה הזו יגיע ל- 4.9 מיליארד.

המהפכה הצרפתית ב- 1848, וגם המהפכות הבולשביקית והסינית, עברו תחת הנהגתם של נציגים לא מרוצים של מעמד הביניים. ככלל, בראשן של ההפגנות, ההתקוממויות והמהפכות, עומדים נציגי המעמד הבינוני. אבל התנועות שלהם מובילות לשינויים פוליטיים עקביים לעיתים נדירות, אם הם לא מצליחים להקים קואליציה עם חלקים אחרים של החברה. בעתיד, גם בארה"ב ובאירופה, מעמד הביניים יציג את הדרישות שלו לפוליטיקאים.

התייחסותי: השאלה היא, עם מה הם יצאו לאנשים? הבעיה היא לא בלעודד את ההמונים, אלא להוביל אותם לשינויים אמיתיים. והשינויים יכולים להיות אמיתיים רק אם הם מתרחשים בהסכמה עם ההתפתחות של הטבע ושל החברה, ומובילים לאינטגרציה של האנושות.

לכן, הפתרון האמיתי היחידי לכל הבעיות הכואבות של החברה הוא במימוש של שיטת החינוך האינטגרלי בין ההמונים. ורק אז, אחרי שהם ירכשו ידע ומיומנויות חדשות של שיתוף פעולה אינטגרלי, אפשר להתחיל ולבנות מחדש את מבנה החברה.

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמת המעמדות מעצבת את העולם החדש
הדור האחרון של "מעמד הביניים"
מותו של מעמד הביניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest