דף הבית / המשבר ופתרונו / המהפכה התעשייתית השלישית

המהפכה התעשייתית השלישית

דעה: הרובוטיזציה ושיטות הייצור החדשות יהפכו את המפעלים, אשר ינוהלו על ידי מפעילים אחדים, לשטחים נטושים. מה לעשות עם הזמן שיתפנה לאנשים בכל רחבי העולם?

המהפכה התעשייתית הראשונה החלה בבריטניה בסוף המאה ה- 18 עם המיכון של תעשיית הטקסטיל. שיאה של המהפכה התעשייתית השנייה היו מסועי הייצור של מפעלי פורד.

בפחות ממאתיים שנים המבנה הכלכלי, הפוליטי והחברתי של העולם נהיה כפוף לחלוטין למציאות התעשייתית החדשה. עכשיו אנחנו חיים בעידן של המהפכה התעשייתית השלישית. עם זאת, לא כולם מבינים שהיא שונה באופן מהותי משתי המהפכות הקודמות. וגם מהות החיים שלנו אמורה להשתנות בצורה עקרונית.

התכונה העיקרית שמאפיינת את התיעוש החדש היא שינוי המרכז של הערך המוסף: מייצור -לתכנון, הנדסה ועיצוב. בכלכלה המודרנית הטכנולוגית, השכפול של אובייקטים מורכבים נהיה כמעט בחינם.

התייחסותי: ההתפתחות שלנו מובילה דווקא לשחרור האדם מדרגת החי, מהצורך לטפל בגוף, כדי שברגע שאנחנו נתחיל להבין את הרוע שבאגו שלנו והסופיות שלו, אנחנו נוכל להיות לגמרי חופשיים להתעסק בחינוך מחדש על מנת להידמות למדרגה הבאה של האבולוציה שלנו – דרגת האדם, ולממש את התנאי של התורה: "ואהבת לרעך כמוך".

ידיעות קודמות בנושא:
המהפכה הטכנולוגית משנה את החברה
מהפכת הרובוטיקה מתחילה
רובוטים יגדילו את אחוזי האבטלה בעולם עד ל- 75%

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest