דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / המדע המודרני על סף הבלתי נודע

המדע המודרני על סף הבלתי נודע

שאלה: כבר היום אנחנו רואים שכדי לעלות את רמת המחקר, המדען צריך לשנות את עצמו. אך האם הוא יסכים לכך?

תשובתי: האם תהיה לו ברירה אחרת? – זה נוגע לא רק למדענים, אלא גם לאנשי המקצועות האחרים: למשל, מורים או אנשי עסקים. מפני שאחרת הסוחרים לא יצליחו לסגור עסקאות ולקיים אותן. היום הם מגלים פתאום שהם לא עומדים בהן. לכן, נעלם מעמד הביניים, מפני שהאנשים לא יודעים לנהל עסקים ולעבוד בצורה אינטגרלית. הם עדיין לא גילו את הסיבה למשבר.

היום, החלשים נשארים חלשים ולא מרגישים שינויים משמעותיים, העשירים מנצלים בינתיים כל הזדמנות אפילו בזמני המשבר על מנת להגדיל את הרווח שלהם, ומעמד הביניים נפגע. אבל, בסופו של דבר, האנשים יצליחו להבין שהם חייבים להשתנות, מפני שפשוט אין אפשרות אחרת. יהיה להם ברור יותר ויותר שלא ניתן להמשיך לשמור על שיטות ניהול העסקים הקודמות.

היום מנגנוני המסחר הגדולים האמינים מפסיקים לעבוד. השליטה יוצאת מידי הצמרת, ובסופו של דבר זה יאלץ את כולם לחשוב כיצד מחזירים את השליטה על המתרחש. ואז יהיה ברור: האפשרות היחידה להחזיר את השליטה היא לעבור להשפעה. רק אז אתה תשלוט במצב.

כולם ירגישו את הצורך בכך, כולל המדענים, והם יבינו זאת יותר מכולם – על בסיס הנתונים המדעיים. מפני שלמעשה כל תחומי המדע נמצאים היום במבוי סתום, על סף האפשר – והחוקרים כבר מבינים את הצורך בשינויים קיצוניים. כעבור זמן קצר הם יודו שהשינויים הללו צריכים להתרחש בתוכם.

בצורה כזאת הם יכירו את הרע, אבל הם לא יצליחו בעצמם לעבור לטוב. כאן עלינו להציג לפניהם את כוח התיקון.

יתר על כן, המדען בעצמו נמשך לכוח זה ויעשה צעד נכון אם יראה את הצורך בגישה האינטגרלית. מפני שמתגלה לפניו טבע אינטגרלי מחובר בהחלט. הוא רואה במו עיניו שלא יצליח להשיג תוצאות מפני שהוא "נתקל" באין סוף, בלא נודע. לפניו תמונה אינטגרלית שכל חלקיה קשורים באינספור יחסי גומלין, והוא לא מסוגל להסביר את כל זה, לא מסוגל "לעכל" את השלמות הזאת ולעבוד בתוכה. הוא לא מסוגל לבנות בתוכו מודל של תמונה כללית מאוחדת.

בינתיים, בלתי אפשרי להסתדר בלי מודל פנימי כזה. אפילו תפיסות מדעיות מוכרות, כדוגמת תיאורית איינשטיין – מעט מאוד אנשים יכולים להבין אותה מספיק לעומק. מה כבר יש לדבר על התופעות שמתגלות היום, שאינן נובעות מעולמנו ויכולות להיות מובנות רק על ידי השכל האינטגרלי.

ולכן, המדען יבין שעליו לשנות את גישתו, את תפיסתו, את עצמו, את השקפת עולמו. אך כיצד? את התשובה על השאלה הזאת הוא לא ימצא בלי עזרתנו. דווקא אנחנו צריכים להסביר כיצד ממשים את השינויים הפנימיים.

שאלה: אבל השיטה שלנו פועלת רק בתוך הקבוצה, והמדענים התרגלו לעבוד ולגלות בעצמם. האם הם יסכימו עם העיקרון של העבודה המשותפת כאמצעי בדרך לגילוי אינטגרלי?

תשובתי: אין להם ברירה אחרת. ברור שהם יסכימו עם זה. בנוסף לכך, המדענים הגדולים באמת הכירו ומכירים בצורך להתחבר. הם מרגישים זאת.

מתוך שיעור על פי "הקדמה לספר הזוהר", 16.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המוח: סוד שאינו נגיש למדע
בשביל מה לצטט את המדענים?
איזה עסק יצליח?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest