דף הבית / אהבה / זוגיות / המאבק על רף השיא של היחסים המשפחתיים

המאבק על רף השיא של היחסים המשפחתיים

שאלה: ההצעה שלך להחזיק ולרסן בתוכי את הביקורת ביחס לאחרים מבלבלת אותי. אני מפחד שאם אני לא אפרוק את זה, אז בסופו של דבר אני אתפוצץ או אקבל אולקוס.

תשובתי: אבל למה צריך בהכרח להסתכל על כל אדם במבט ביקורתי? ואם הערכה שלילית כזאת יוצאת בעל כורחה, אז זה אומר, שכל רגע יש לך הזדמנות להתעלות מעל לאי שביעות הרצון שלך יותר ויותר למעלה, כדי לראות באחרים מעלות במקום חסרונות.

אתה כאילו כל הזמן הופך את ההתרשמות הראשונית שלך. אתה רואה איך איזה ילד עלוב משתולל, אבל פתאום מסתכל טוב יותר ומזהה שזה הבן שלך. אוי, כמה טעיתי, הרי חשבתי שזה הילד של השכן, הוא זה שמשתולל. אבל כשאני רואה שזה הבן שלי, אז אני רק מתמוגג מהשטויות שלו.

תנסה לעשות תרגילים כאלה. באופן עצמאי לא ייצא לך שום דבר, אבל תבוא אלינו לקורסים, לסדנאות. חייבים ללמוד, לתרגל ולקבל תמיכה מהסביבה שבה מוערך דווקא יחס כזה.

ואז אתה לא תצבור בתוכך את הרוגז ולא תקבל אולקוס (כיב), אלא להיפך, תרגיש תענוג! אתה תביט מסביב ולא תראה שום חיסרון באף אחד. כי כל הפגמים באחרים שמעצבנים אותך היום, שייכים לך. ואז אתה תראה עולם מושלם.

שאלה: יחס כזה אני אשיג בסוף, אבל איך אני אעבור את שלב המעבר אם אני לא יכול לתת אף הערה ביקורתית לאשתי, מפני שהיא הראי שלי? את כל השליליות הזאת אני צריך להעביר על עצמי. במשך כל היום אף מילה, אני פשוט אתפוצץ! ידוע שהרבה יותר מועיל לבריאות וליחסים המשפחתיים מייד להוציא החוצה ולא לצבור את הרוגז בפנים בתוכי. ואני צריך לשתוק?

תשובתי: אתם צריכים לנהל סדנה בלתי פוסקת ביניכם, לתרגל, בדיוק כמו בקורסים של יחסים משפחתיים, איפה שלימדו אותך לדבר בצורה נכונה זה עם זה. תדונו באיזו צורה אתם רואים זה את זה ושזה הראי שמראה לכם את עצמכם. תדברו על השפעת הסביבה, על האגו האנושי. אם אתם כל הזמן תדונו ותלעסו את זה, בכך שתעשו תרגילים, ותבררו איך אתם רואים את השני ולמה, אז זה ייכנס להרגל שיהפוך לטבע שני.

יחס כזה יושרש אצלכם בפנים והסביבה תעזור לכם לשכוח. ובאופן כזה אתם תמשיכו בבית. אתם אף פעם לא יוצאים מהסדנה. אתם משתתפים בה בקורסים, כדי להמשיך אותה אחר כך במשך כל החיים.

סדנה, זה משהו אפיזודי. זה כמו דיאטה, שאם כבר התחלת בה, אסור להפסיק. ואם הפסקת, אז כל היגיעה הייתה לשווא. הסדנה נועדה לתת לכם דחיפה להתקדמות עוד יותר עמוקה פנימה, לבירור עוד יותר מדויק. אבל אנחנו אף פעם לא נפלטים מהדיון הזה, אלא ממשיכים בו. מסדנה לסדנה אנחנו כל פעם רק מעלים את הרף יותר ויותר.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה 33, 12.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא המתנה היא היקרה, אלא תשומת הלב
על הגלים הסוערים של החיים המשפחתיים
איחוד אינטגרלי זה מקור חיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest