דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / המאבק על הבכורה 

המאבק על הבכורה 

שאלה: ההצעה של בלק נגעה באינטרסים האישיים של בלעם, שלא רצה דבר בעולם מלבד לפגוע ביהודים. בלעם היה נכדו של לבן, והוא האמין לדיבתם של בני לבן שאמרו שיעקב שדד את אביהם ולקח ממנו הכול.

תשובתי: באמת, יעקב גנב במרמה את הבכורה שאותה היה צריך לקבל עשיו. עד היום זאת הסיבה לשנאה של כל העמים כלפי היהודים. לפי מקורות האיסלאם, למוסלמים אין ולא הייתה שנאה. למרות שאברהם גירש את הגר עם ישמעאל, זה התקבל בעיניהם כפעולה של נביא גדול, מפני שאברהם היה אביהם. בהקשר לזה אין להם שום טענות כלפי ישראל.

כאן מדובר על מה שעשה יעקב עם עשיו, כלומר הטענות מופנות לקו האמצעי. דווקא הנוצרים, ביסוד הטענות שלהם כלפי ישראל, אומרים שהבעיה היא ש"אתם לקחתם לנו את הבכורה". וכשהגיע הנביא שלהם ישו, כביכול הכול היה צריך לחזור לקדמותו. זוהי בעיה גדולה מאוד שמתבססת על כוחות רוחניים. תאר לעצמך שמגיעה לך ירושה, ומישהו לוקח לך אותה. הנכדים שלך הופכים לעניים, ואילו הצאצאים של מי שגנב ממך את הירושה, משגשגים ונהנים מחיים טובים לאורך הדורות. מעניין, שמצד אחד, הנוצרים מבינים את זה, אבל מצד שני, הבורא מרסן אותם כדי שהם לא יבואו אלינו במסע צלב. איך דבר כזה יכול להיות, אם הם מרגישים כלפינו שנאה בגלל שצלבנו את האל שלהם, או יותר נכון, את הנביא שלהם?!

בכל הדורות רואים בבירור את יד השם. כאשר מלמעלה ניתנת הוראה לפוגרומים, הם מבצעים אותם בזמן ובמקום שנקבעו. כאשר אין הוראה, הם לא עושים כלום. מבחינה הגיונית, הם היו צריכים מהשורש להשמיד אותנו, אלמלא התפקיד ההיסטורי שלנו, לגלות את חכמת הקבלה ולהעבירה לעולם. כלומר עד היום, אנחנו היסוד לצרות שלהם, המקור לייסורים שלהם, וזה נובע משם.

לכן צריך להבין את בלעם, ששווה בדרגתו למשה. בהשוואה לעם ישראל, תראו באיזה מצב נמצאים אותם העמים שאותם הוא מוקיר, הוא האפוטרופוס שלהם, מקשר אותם עם הבורא. ומה הוא עושה עכשיו? במקום לקלל, הוא מברך! אם נתעכב על כל הניגודים האלה, אז נראה שאין טרגדיה גדולה יותר בהיסטוריה של האנושות, שנוגעת לכל כך הרבה ציוויליזציות לאורך אלפי שנים! זה לא דבר פשוט.

כאשר חכמת הקבלה תתחיל להתגלות לאומות העולם, אז הכול יתגלה. מצד אחד, הם כביכול יהיו בטענה כלפי היהודים. אבל מצד שני, דווקא הטענות האלה יעזרו להם להבין את כל מה שהתרחש. למה ההיסטוריה סוּבבה מלמעלה דווקא כך, היכן מסתתרת הסיבה לזה, ומדוע זה היה צריך להתרחש דרך שקר של מכירת הבכורה? ההשתזרות הזאת במשך הדורות, והפעולות השקריות כביכול של היהודים נגד הנוצרים, צריכות להתגלות במהלך הזמן.

כל התחבולות האלה, זה לא אחר מאשר האגו שמשקר לנו, אין כאן שום דבר אחר. אי אפשר ללכת ישירות נגד האגו, אלא אפשר רק לרמות אותו. זה כוח שכנגדו אי אפשר לעשות שום דבר. אנחנו נראה כיצד כל אומות העולם, גם המוסלמים וגם הנוצרים, יתקוממו נגד ישראל. הם ימחקו אותנו מכל מפת העולם. במערב אירופה כבר לא מציינים את המדינה שלנו באטלסים גיאוגרפיים, עד כדי כך האגו שלהם מתקומם. איך תלך ישירות נגד האגו, אם כל העולם נגדך?! מה אתה יכול לעשות? מבחינה הגיונית, תפיל כאן פצצת אטום כדי שלא יישאר מאיתנו כלום.

שאלה: מה מפריע לעולם לעשות את זה?

תשובתי: הייעוד העליון שלנו וההנהגה העליונה של הבורא. למרות שאומות העולם לא חשות בכך, בתת מודע הן מרגישות שהן שלא יכולות להרשות לעצמן להתנפל עלינו. אם יש כזאת הוראה, כמו בזמן מסעות הצלב, ההגליות, ימי הביניים, היטלר, אז זה עניין אחר. אבל אם אין הוראה כזאת, כלומר עם ישראל נמצא בתנועה לתיקון, אז ידיהם כבולות. אבל היום אנחנו מקלקלים את התמונה, ולכן צריכים להגיע למצב שבו כל העולם יהיה נגדנו לחלוטין! וזוהי מלחמת גוג ומגוג. בפעם הראשונה בהיסטוריה של האנושות, מתגלה בגלוי התפקיד והמשימה שלנו, כאשר כתוצאה מהמאבק בין קו ימין וקו שמאל, הבורא יתגלה כקו האמצעי. וזו תהיה הנקודה הקריטית, כי המאבק בין הקווים ימין ושמאל, זו ההתנגדות בין שני הכוחות, בלעם ומשה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 8.7.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest