דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המאבק הוא רק עם עצמך

המאבק הוא רק עם עצמך

"צריכים לדעת, כי מי שרוצה לכנס בעבודת ה', בכדי להדבק בו באמת ולהכנס בהיכל המלך, אז לא נותנים להכנס כל אחד ואחד. אלא, בודקין אותו, אם אין לו רצון אחר אלא רצון של דביקות, אותו נותנים להכנס. ואיך בודקין את האדם, אם אין לו אלא רצון אחד. זהו שנותנים להאדם הפרעות, היינו שולחים לו מחשבות זרות ושליחים זרים, בכדי להפריע לו שיעזוב את דרך זה וילך בדרך כל הארץ." (בעל הסולם, שמעתי, מאמר ע')

בעל הסולם כתב שבטבע הכול מושג מתוך התנגשות. החיים הם מאבק לא עם מישהו או עם משהו, אלא עם עצמך. אם האדם מבין זאת בצורה נכונה, הכול מתנהל באופן נורמלי. הכול תלוי באופן שבו תכוון את עצמך לזה בעזרת הבנה שבעולם שולטים שני כוחות, קבלה והשפעה.

כוח הקבלה הוא האגו העצום שלנו, ואילו כוח ההשפעה לא נמצא בנו, עלינו לפתח אותו בהדרגה. זה לא פשוט. לשם כך עלינו לפעול בהדדיות בקבוצה, להשתדל להתקרב בינינו, למרות שאנחנו לא רוצים בזה. דווקא בנקודה שבה אני מרגיש שאני לא רוצה, אבל דוחף את עצמי בכוח להתקרב לחברים, עליי לפנות לבורא ולבקש ממנו לאפשר לי לרצות את זה. אם אני לא נוטש את המאבק אלא תופס את עצמי באופן כזה, אז אני יכול להשיג איזון בקו אמצעי.

שאלה: מהן מחשבות זרות?

תשובתי: מחשבות שלא מכוונות לדבקות עם הבורא, להידמוּת אליו, לתכונת ההשפעה.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest