דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלימוד בפתח הגילוי

הלימוד בפתח הגילוי

laitman_2009-07-21_0191_us-70.jpg

שאלה: בזמן הלימוד מדי פעם אני חושב למשוך על עצמי את האור, ומדי פעם אני משתדל להבין בכל כוחי את המשמעות הפנימית. האם עלי לכוון בעצמי את המצבים שלי או פשוט לקבל אותם כפי שהם מגיעים?

תשובה: עלינו ללמוד את המערכת העליונה ביותר כפי שהיא מוסברת ב"פתיחה לחכמת הקבלה" ו"תלמוד עשר הספירות". הרי ללא זה לא נקלוט את שפת הקבלה, ולא יהיה לנו במה להלביש את הרגשות שלנו, לבטא אותם בצורה כלשהי ולתת להם שמות.

לכן עלינו להכיר את ההגדרות. בכל מדע שאנחנו מתחילים ללמוד, קודם כל, אנחנו לומדים הגדרות ומושגים, על מנת להבין את השפה שלו. ולאחר שלומדים את ההגדרות, כבר יכולים להתחיל לחבר ביניהן ולהכיר שמות יותר מורכבים. אך בינתיים אני לומד את המושגים, ולא את התכונות עצמן, שהייתי מרגיש בעצמי. בינתיים אני משחק בהם, כמו ילד עם קוביות.

צריכים ללמוד זאת, והלימוד הזה, הוא בשכל, אך אין צורך לשקוע בו יתר על המידה. על המערכת הזאת להתבהר בהדרגה בצורה מכנית בלבד, בלי למשוך לתוכה את הרגשות והרוחניות. אחרת כל הבירורים הללו יגרמו נזק לעבודה הפנימית.

לאחר שאתה למדת את המערכת הזאת, עליך לראות כיצד זה יכול להיות שייך אליך. לכן, מדי פעם כשקוראים ב"תלמוד עשר הספירות", חושבים על המצבים הפנימיים, ללא קשר כלשהו לכתוב. אך ישנם כבר מצבים שאתה מבין שכל זה מתרחש בתוך פנימיותך, ואתה מחפש את המצבים הללו.

ולפעמים, מתחילים אפילו להרגיש שעם כל מילה שקוראים, משהו מתרחש בפנימיות, כבר יש תגובות פנימיות רגשיות. נוסף על כך, מסתם להכיר מילים מוכרות, מתחילים כבר להגיב בהרגשות.

זאת אומרת שהאור מתפשט בך ומגיע יותר קרוב לדרגת המלכות, מארגן בך את ההוי"ה הפנימית, מביא אותה למדרגה הרוחנית הראשונה, בה מתרחש הגילוי. ולכן, אתה מתחיל כבר להרגיש ולהגיב על תכונות שונות.

אך בודאי שבזמן הלימוד עליך לכוון את עצמך לא רק לעומק עצמי, לחיפוש פנימי, אלא גם לשאלה כיצד אתה קשור לקבוצה ולרצון לגלות ביניכם את תכונת ההשפעה.

עליך לקבע את עצמך כך: אני, קבוצה, הבורא, שאני מגלה אותו בקשר בינינו, ועכשיו אני קורא בדיוק על כך. ועכשיו אפשר להתחיל ללמוד, להשתוקק לגלות את הרשת הכללית הזאת, בה יתגלה המצב שעליו אתה קורא עכשיו.

מתוך שיעור מאמרו של הרב"ש, 31.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להבין בלב
כרטיס כניסה לעולם הרוחני

ממסך גשמי לרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest