דף הבית / כלכלה / כסף / הליברליזם לא עובד

הליברליזם לא עובד

דעתו של מיכאיל דליאגין, ד"ר לכלכלה, מנהל המכון לבעיות הגלובליזציה: "הניסיונות להימלט מהמשבר מובילים לשינוי חד במדיניות. השינוי הזה מנוגד לדוֹגמות הליברליות, שבמסגרתן המדינה התנגדה לשרת את הצרכים של העם שלה, במקום של השווקים והתאגידים הגלובליים. אך כעת המדינה מחזקת את הפיקוח ומטילה מס על ההון הספקולטיבי, הגבלות על התמריצים התאגידיים, ומיסים על הצריכה המיותרת.

ההתכחשות לליברליזם אינה מגבילה את עצמה רק לתחום הכלכלי. משבר הדמוקרטיה נצפה גם בפוליטיקה: עקרונות הליברליזם הם חסרי אונים בתנאים של שחיתות מוחלטת ומונופוליזם".

התייחסותי: כל אמצעי הפיקוח של העבר מפסיקים לעבוד, מפני שהעולם הופך להיות יותר ויותר תלוי, גלובלי ואינטגרלי, והוא ימשיך להשתנות באופן קבוע לקראת קשר הדדי יותר ויותר חזק.

אי אפשר לנהל אותו! הסיכוי היחיד שלנו להרגיש טוב בתוכו, זה להשתנות בעצמנו, להפוך להיות דומים למערכת היחידה של הטבע, כלומר, ליצור חברה של ערבות הדדית. אנחנו נוכל להרגיש בנוח לפי מידת ההתאמה שלנו לעולם, שתנבע ממידת האיחוד בינינו.

חוץ מזה, כשניצור מעצמנו חברה הרמונית שמחוברת באופן אינטגרלי, אנחנו נרגיש את עצמנו כגוף אחד – דבר שיאפשר לנו לגלות ולהבין את הכוח היחיד של הטבע, שמנהל את כל התהליך הזה.

כשנשנה את עצמנו, אנחנו נעלה את עצמנו לדרגה חדשה של השגה ושל קיום – דרגת ההידמות לטבע, לבורא.

חכמת הקבלה מגלה לנו את תוכנית הטבע הזו, ומסבירה איך לעורר על עצמנו את הכוח שיחבר אותנו, בני האדם, ויגרום לנו להידמות לעולם המאוחד. ואז נרגיש בו בנוח.

ידיעות קודמות בנושא:
דעות על טבע המשבר והעתיד שלנו
המשבר הגלובלי של המאה ה-21
קריסתה של המערכת הליברלית העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest