דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלבנת הנקודה השחורה

הלבנת הנקודה השחורה

גדילת האדם בעולם הרוחני דומה לפאזות של הלבנה, לחידוש תמידי של הלבנה. הלְבָנה מסמלת את ה"מלכות", שהיא בפני עצמה שחורה ולא מאירה, אבל מגיעה לתיקון על ידי ה"אור חוזר". תיקון הלבנה נקרא "קידוש", שזה קודש, כלומר עלייה לדרגת ה"בינה", שבזה היא מתלבנת. הנקודה השחורה הופכת כל חודש על ידי תיקונים לנקודה לבנה.

"חודש" מסמל חידוש וזה לא נמשך בהכרח 30 יום. זה כבר אחר כך, העבודה עם ה"פרצוף" הרוחני שלנו תתחלק ל"ראש", "תוך", "סוף", עשר ספירות כל אחד, שמזה יוצאים בדיוק 30 חלקים. אבל עכשיו בינתיים בכל רגע אנחנו יכולים לעבור חידושים, כי עדיין לא מגלים את הפרטים בכל נקודה של הבירור, של המגע שלנו עם הבורא.

לכן העיקר עכשיו, זה להשתדל לבנות את עצמו כעובָּר בתוך הקבוצה. צריך לתאר את הבורא בדמות של הקבוצה השלמה שנמצאת בחיבור ובאהבה ורק אני חייב להתכלל בה. דרך הקבוצה אני אוכל למצוא כוחות שעוזרים לי לבטל את עצמי.

אני צריך לבטל את עצמי כלפי כל מאורעות החיים. אבל זה לא אומר, שאני לא צריך לעשות כלום, כפי שלפעמים חושבים בטעות, ולשבת מבלי לזוז באיזו מדיטציה בכך שמבטל את עצמי כלפי העליון. ביטול עצמי מסמל את ביטול האגו שלי ולא חוסר מעשׂ.

אני דווקא צריך לבצע פעולות והרבה מאוד. אני צריך להתמודד עם כל ההפרעות שמסתירות ממני את אין עוד מלבדו ואת זה שהוא טוב ומטיב. אני צריך לקבוע מעל לכל ההפרעות שהכול בא מהבורא, גם אני וגם הסביבה שלי.

יש רק נקודה שחורה אחת שממנה אני עושה בירור על עצמי ועל הסביבה, שרוצה להשחיר הכול ולתאר מנקודת מבט של האגו שלי. רק את הנקודה השחורה הזאת אני צריך להפוך ללבנה, כדי להבין שהכול זה בא מתוך שליטת הבורא, לפי פקודתו, וכך להתקדם.

אם אנחנו עושים כאלה מאמצים ועוזרים זה לזה, אז מהר מאוד נגיע למצב של עוּבָּר.

מתוך ההכנה לשיעור, 16.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מוח, לב, כבד, אלה צורות שונות של ביטול עצמי
אור הלבנה, הוא אור של הודיה
מטבע הטוב להיטיב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest