דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלבוש, הוא ביטוי פנימי של האדם

הלבוש, הוא ביטוי פנימי של האדם

"ועשית בגדי קדש לאהרן אחיך לכבוד ולתפארת." (תורה, ספר "שמות", פרשת "תצוה", פרק כ"ח, פסוק ב').

הלבוש מסמל את אותם התיקונים שצריכים להיעשות על הרצונות של האדם. אם יש לי רצונות אגואיסטיים – מרצונות שבולטים בצורה בהירה וחזקה ביותר, ועד לרצונות חלשים ביותר, אז צריך להלביש את כולם בבגדים, כלומר בכוונות למען הזולת, למען הבורא.

ככל שהרצון בהיר, אגרסיבי ורציני יותר, כך צריכים להתבצע עליו תיקונים גדולים יותר, כלומר "בגדי תפארת". לכן התיקון הלא מתוקן, "אהרן", הוא הכי רע.

נאמר: "כאשר ישראל נופל, הוא נופל נמוך מכל אומות העולם, וכאשר מתעלה, אז מתעלה עד השמים". כי עם רצון אגואיסטי ענק בצורתו המתוקנת אפשר לעשות הכול, עד לדרגת הבורא. ואז כולם יתפעלו בתפארת שלהם, מפני שאי אפשר להשוות את אותם התיקונים שצריך לעשות כל אחד עם העם הרגיל, כלומר עם הרצונות הרגילים שבאדם.

לכן משה, אחר כך אהרן ובניו, אחר כך שאר הכוהנים, זה הרצונות הכי אגואיסטיים, בהירים, הכי מגעילים שבאדם ובעולם, אם הם לא מתוקנים. לכן אנחנו רואים מה היחס של האנושות כלפי היהודים. ובמצב המתוקן זה יהיה להיפך.

ולכן יש כזה יחס עקרוני כלפי היהודים מצד אומות העולם, שמחכים שהיהודים ירכשו "לבושים", יתעלו ויתחילו לעבוד בעל מנת להשפיע עם כל התכונות המיוחדות שלנו.

לכן "בגדי אהרן", זה לא מושג פשוט. במה בעצם אנשים בעולם שלנו נבדלים זה מזה? – בלבוש. אלה יכולים להיות בגדים, בית, מה שסובב את האדם, כל מה שמדגיש את המדרגה שלו, את המצב שלו, את ההתעלות שלו מעל האחרים או להיפך. כלומר, זה הביטוי של המעמד, של מצבו של האדם.

שאלה: יוצא, שלאופנה המודרנית יש שורשים עוצמתיים משלה?

תשובתי: ודאי, כי זה נובע מאותו הטבע. האגו מנצל את האמצעי הזה להתעלות שלו.

בעולם הרוחני הלבוש מדגיש את מידת ההתעלות הפנימית שלך מעל לעולם, את מידת ההשפעה, האהבה, הביטול העצמי. במידה שהשפלת את עצמך, באותה המידה גם העלית. ואילו בעולם שלנו זה להיפך – עד כמה הבלטת את עצמך והתייפייפת מול המראה כמו קופיף.

כך זה יימשך עד שאנחנו נבין, שהלבושים זה הביטוי הפנימי של האדם. כי זה שאנחנו לובשים בגדים אופנתיים, זה לא תיקון, אלא להיפך, עיוות.

לאחר "חטא עץ הדעת" הבורא אמר לאדם שהוא זקוק ללבוש, כלומר לתיקון האגו, שיעזור לו להתגבר על עצמו ולבוא להשפעה ואהבה.

בתורה מדובר, שהבורא תפר בעצמו לבושים לבני אדם, כלומר נתן להם את האור העליון, שעל ידו ה"אור החוזר", כלומר הכוונה על מנת להשפיע, התלבשה באגו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לבוש רוחני
לכבס את ה"שמלות" שלנו ב"אור החסדים"
הלבוש הגשמי והלבוש הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest