דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלבושים הזכים של הנשמה

הלבושים הזכים של הנשמה

בין הבורא לנברא, בין האור לכלי, בין הרצון להשפיע לרצון לקבל תענוג, קיים חוק השתוות הצורה. רק אם יש ביניהם השתוות הצורה, הנברא יכול להרגיש את הבורא, להתקרב אליו, לגעת בו.

אך מה לעשות אם הנברא הפוך מהבורא? באמת, חומר הבריאה הוא הרצון לקבל תענוג. אולם הרצון הזה יכול לקבל על עצמו מלמעלה לבוש, "כוונה", ולעבוד עם החומר "על מנת להשפיע".

הרצון ליהנות כולל בתוכו 613 רצונות פרטיים ואת כולם אנחנו צריכים לתקן כדי שבמקום הרצון הפשוט לקבל תענוג, נרצה ליהנות רק מהשפעה, בדומה לבורא, לאור. תיקון כזה של כל רצון, ההוספה של הלבוש "על מנת להשפיע", נקרא קיום מצווה. כלומר כשאנחנו מתקנים 613 רצונות, אנחנו מקיימים 613 מצוות.

תיקון הרצון אפשרי רק על ידי כוח האור שברא אותו. אם אנחנו משתוקקים להשפעה, מביאים אותנו לקבוצת מקובלים, שבה אנחנו יכולים לממש את ההשפעה. וכך אנחנו מגלים שאיננו מסוגלים להשפיע ואנחנו הפוכים לחלוטין מהחיבור. כלומר, מתגלה לנו החומר האמיתי שלנו: הרצון לקבל תענוג. ואז, בזכות הלימוד המשותף, אנחנו יכולים לגלות את האור המחזיר למוטב, שנקרא "האור הפנימי של התורה".

החלק החיצוני של התורה הוא כתבי המקור הקבליים, שבהם נסתר אותו האור. ובזכות הרצון שלנו להיתקן, כשאנחנו קוראים את הכתבים הללו יחד, אנחנו מושכים את האור אלינו.

האור מגלה לנו את הרע הגדול עוד יותר, כדי שנרצה חזק עוד יותר להיפטר ממנו, שנגלה שאיננו יכולים לעשות זאת בעצמנו ונרצה להתחבר עם האור. כך אנחנו מכפילים את הרצון שלנו לאור. בהתחלה אנחנו מבקשים שהאור יתקן אותנו להשפעה. ולאחר מכן אנחנו מבקשים להידבק לאור בעזרת אותה ההשפעה, להגיע לחיבוק, לדבקות, שזו הייתה מטרת הבריאה.

אדם שרוצה בתיקון כזה, נקרא "ישראל", מלשון "ישר א-ל". אם הוא לומד בקבוצה ורוצה להתחבר עם האחרים, הוא מקבל מהאור את הכוח שמחבר ביניהם ומתקן אותם. הכוח הזה נקרא אור החסדים. הוא ממלא את כל החלל שביניהם ובמקום השנאה הם מתחילים להרגיש חיבור ואהבה, ובתוך החיבור הזה מרגישים את האור עצמו, כלומר מגלים את הבורא.

כך הרצון לקבל תענוג רוכש לבוש של השפעה ובתוכו הוא מגלה את יוצרו. כלומר, אנחנו צריכים לדאוג ללבוש לנשמתנו! ישנם הרבה לבושים כאלה, 125 מדרגות החיבור בינינו. 125 פעם אנחנו צריכים לגלות: שנאה, חיבור, ושוב שנאה, ושוב חיבור, כשאנחנו יותר ויותר מגבירים את הרגישות שלנו. כך אנחנו מתקנים את עצמנו, מקבלים לבוש יותר "זך", עד שאנחנו מסיימים את כל התיקונים. וגם האור שמתלבש עלינו נעשה נעלה ו"זך" יותר.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להשפיע על מנת להשפיע – הניקוי הראשוני
תפקיד את הרצון ותקבל את האור
כמה גדולה היא בריאתך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest