דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכשרה פסיכולוגית, "שיטת התפתחות אינטגרלית"

הכשרה פסיכולוגית, "שיטת התפתחות אינטגרלית"

שאלה: בחינוך האינטגרלי נוצרת בעיה עם משיכה של הקהל. עד כמה שאני מבין, אנשים רוצים ללמוד משהו, לקבל איזה שהוא ידע, ובכלל לא רוצים שיחנכו אותם.

האם זה נכון להשתמש בהסוואה של הקורסים שלנו, למשוך אנשים, נניח לקורסים של פסיכולוגיה או איזה שהם קורסים אחרים ושם להציג להם כמכשיר דווקא את האיחוד? כלומר ההשכלה האינטגרלית מוגשת כביכול בחבילה כזאת.

תשובתי: אני לא מבין אותך, האם אנחנו מרמים את האנשים? במה שונה ההכשרה שלנו מכל הכשרה פסיכולוגית אחרת?

אנחנו אוספים אותם בעשיריות, ב"שולחנות עגולים" ומעבירים הכשרה פסיכולוגית. אנחנו מראים להם שבחיבור ובאיחוד של בני אדם, שעובדים לפי מערכת הקשר שלנו, כאשר הם לא שוללים זה את זה, תומכים זה בזה, משתדלים למצוא פתרון משותף, אף אחד לא נגד, אלא כולם בעד, כולם משלימים זה את זה, וכולי, פתאום מתגלה איזה כוח פנימי מיוחד. זוהי הכשרה פסיכולוגית.

בעולם קיימות מאות, ואפילו אלפי מעבדות והכשרות כאלה שעוסקות בזה. מדוע אתה מבדיל אותנו בתור איזו קבוצה מיסטית, שלא ברור במה היא עוסקת ולא ידוע מה היא מפיצה?

ההכשרה הפסיכולוגית שלנו נקראת "השכלה אינטגרלית". ואפשר לקרוא לזה גם "חינוך אינטגרלי", כי בזה אנחנו רוצים לשנות את האדם, להכשיר אותו לעולם טוב יותר שבו הוא חי. בעיקרון, זה לא משנה איך לקרוא לקורס שלנו, אפילו "שיטת התפתחות אינטגרלית", מאחר והיא לא שונה במאומה מכל פסיכולוגיה אחרת.

מתוך שיעור על המאמר "מטה ונחש", 21.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העברה של המסר האינטגרלי
לימוד אינטגרלי ושיטות אחרות
פנטזיות שהופכות למציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest