דף הבית / כנסים / הכנס אף פעם לא נגמר

הכנס אף פעם לא נגמר

שאלה: איך שומרים על מצב תמידי של כנס מעתה והלאה?

תשובתי: כנס, זו קפיצה על ידי האיחוד. אם נעשה פעם בשבוע תרגילים כאלה של איחוד, בכך שנערוך סדנאות אינטנסיביות, שנקראות "אסיפות חברים", אז יכול להיות שאנחנו לא נצטרך יותר לערוך כנסים גדולים לצורך התקדמות. אנחנו נעלה משבוע לשבוע, בין האסיפות האלה על ידי כך שנכין את עצמנו לישיבה הבאה.

הכול תלוי בהכנה שקובעת איזה איחוד אנחנו נצליח להשיג בסדנה. צריכים רצון גדול, הכרת החשיבות, ייחודיות של מפגש כזה כפעולה מיוחדת, כשיטה היחידה שעל ידה אנחנו יכולים לבנות מקום לגילוי הבורא.

משבוע לשבוע אנחנו נחייה בהרגשה של אסיפת החברים שמתקרבת וכל יום נשתוקק לשיעור. לפני השיעור גם אפשר להרגיש את עצמנו כמו לפני הסדנה. השיעור יכול לעבור באותה האינטנסיביות, כי בשיעור מדובר על אותה העבודה הפנימית רק במלים קצת שונות. בעיקרון, דנים באותו הנושא – גילוי הבורא לנבראים, היכן הוא מתרחש ובאילו תנאים.

מנקודת מבט כזאת צריך לראות את כל הפעולות המשותפות שלנו, מה שלא נעשה. הכול תלוי עד כמה האדם מעריך כל הזדמנות שניתנת לו. לכן, לא צריך לחכות לכנסים – אם לא תהיה הכנה משיעור לשיעור, בין אסיפות החברים השבועיות ומכנס לכנס.

אחרת, כנס גדול בעצמו לא יביא תועלת, הוא יזמין התעוררות, אך לא עלייה. אם אדם לא יבוא עם התפעלות קודמת, הוא לא יזכה לעלייה, להתקדמות, לחיבור יתר. כי הוא לא הכין את עצמו אליו, לא השתוקק, אין לו לזה חיסרון. הוא פשוט יתפעל מכל השאר, אך לא ישיג מימוש ספציפי.

ולכן יוצא שאנחנו מקבלים התרוממות רוח מכנס לכנס ואחר כך שוב נופלים. צריך שהתרוממות הרוח תהיה כבר לפני הכנס, והכנס עצמו יהיה מדרגה כלפי מעלה. בכנס הזה הצלחנו לעשות זאת במקצת. ולאחר שעלינו לדרגה הבאה ומצאנו את עצמנו בירידה, באכזבה, בערפול, צריך מייד להתחיל להתכונן לאסיפה החדשה. והאסיפה הזאת יכולה להיות גם השיעור הבא, ואסיפת חברים שבועית וכנס גדול.

הכול נקבע על ידי ההכנה. לא צריך להיות זמן "מת" וריק שבו אני סתם יושב ומחכה, אני צריך לגדל בתוכי את החיסרון, או לממש אותו בחיבור.

מתוך שיעור בנושא "שאלות על הכנסים שעברו", 17.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הצלחת הכנס תלויה בהכנה אליו
עָרֵב לסכום בלתי מוגבל
עכשיו מתחיל הכנס הפנימי!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest