דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכנה לקבלת התורה – אור התיקון

הכנה לקבלת התורה – אור התיקון

מיכאל לייטמן

התורה היא כוח התיקון המשנה אותנו וגורם לנו להידמות לבורא. כשאנחנו הופכים להיות דומים לבורא, אנחנו נקראים אדם, וכל אחד מאיתנו נקרא בן-אדם, החלק שלו. אדם, משמעותו בתרגום דומה (אדמה) לבורא. באופן כזה "אדם" הם אינם המיליארדים הקיימים בעולם שלנו, אלא מי שהשיג את ההידמות לבורא.

ברגע שאנחנו משיגים את האפשרות לתקן את עצמנו בלהידמות לבורא, אנחנו ה"אדם" העתידיים, אנחנו חוגגים את מתן התורה, האמצעי להשיג את ההידמות לבורא! אך בכדי להשתמש בתורה, באמצעי להתעלות לדרגת הבורא, מן ההכרח שיהיה לנו רצון תואם לכך.

אנחנו שקועים בדאגות גשמיות, אז כיצד עלינו לדאוג להשתוקקות לרוחניות, להתעלות עד לממד הבא? – ההכנה לקבלת התורה. כתוב, שהבורא נותן לנו את התורה כל יום. האמצעי הזה תמיד מוכן לשימוש ותלוי ברצון שלנו.

לכן בראש ובראשונה עליי לגדל בתוכי רצון להתעלות מהמדרגה הבהמית שלי ליציאה לעולם החדש, לרוחניות. ואם לא יהיה לי רצון כזה, אני אחיה כבהמה ולא אשים לב לאמצעי הזה, הרי אינני מרגיש בו שום צורך, מבלי לרצות ולהבין שום דבר, היוצא ממישור העולם הזה. או שאני כבר מתקדם לרוחניות, אך עדיין אין לי רצון מספיק, כדי שבעזרת האמצעי הזה אעבור לממד העליון, אני צריך להכין את עצמי לקבלת התורה.

רק אם גיליתי בתוכי את היצר הרע וביררתי מה עליי לתקן, בכדי להשיג את הבורא, ההשפעה והאהבה, משמע שהכנתי את עצמי לקבלת האמצעי הזה, הנקרא תורה. אך אם אינני רואה את האגואיזם שלי ואינני מוכן לתיקון, אין לי תורה, אינני מקבל אותה ואיני מנצל אותה.

לעסוק בתורה, משמע להוציא ממנה את המאור המחזיר למוטב. עליי להשתוקק אליו ולרצות שהוא יתקן אותי! אני צריך לפתוח את הספר כאילו אני מקבל ממנו תרופה, שבלעדיה אני נידון למוות! האם ישנם הרבה בני אדם בעולם שלנו העוסקים בכזו צורה בתורה…

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
הכוונה לגל רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest