דף הבית / המשבר ופתרונו / הכלכלה של ההווה והעתיד

הכלכלה של ההווה והעתיד

מתוך שיעור מס' 4, כנס קרסנויארסק

100% ממערכות היחסים שלנו קשורות לכלכלה. הכלכלה מהווה השתקפות של הקשרים האגואיסטיים שלנו, כיוון שהיא מתבטאת לא רק בפיננסים. אפילו אם אנחנו אומרים זה לזה באדיבות: "שלום, תודה, להתראות", או שסתם מעבירים למישהו מזלג, כשאנו יושבים ליד שולחן משותף, זו גם כן כלכלה, מפני שאלה הן פעולות של חליפין. לא חייבים בהכרח לספור שקלים או דולרים, כי פעולות של חליפין מתרחשות גם ברמה האנרגטית וגם ברמה המילולית.

לכן חכמת הקבלה מדברת על כך, שהעולם יעבור לכלכלה אחרת, והכלכלה הנוכחית פשוט תהרוס את עצמה. וככל שאנחנו נבין מוקדם יותר לאן מועדות פניה, כך המעבר לכלכלה חדשה יהיה קל יותר.

כלכלה חדשה, זו כלכלה של צריכה הגיונית, כאשר אנחנו לא נחשב את האפשרויות שלנו אלא את הצרכים שלנו, ונעבוד רק למענם. הכלכלה תיבנה רק על סיפוק אורח חיים רציונלי לבני אדם ולא יותר מזה. ואילו אותו העיקרון שלפיו היא פועלת היום, בכל מקרה "יסתלק" מהעולם באופן מוצלח בזמן הקרוב, הכול יקרוס.

אם אנחנו לא ננהיג את החינוך האינטגרלי, אז זה יתממש בדרך של משבר, פשיטת רגל, שיש להם מקום כבר עכשיו. אנחנו לוקחים על עצמנו רק את העבודה החינוכית. דרושים לנו כלכלנים חדשים, אנשים חדשים שונים מאלה שנמצאים היום בשלטון.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס קרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
המעבר לכלכלת העתיד
הכלכלה של החברה העתידית
סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – כלכלה של צריכה חכמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest