דף הבית / חינוך, ילדים / הכלכלה הפוליטית של הגלובליזציה החדשה

הכלכלה הפוליטית של הגלובליזציה החדשה

דעה: (ניקולאי קוביילייב, פרופסור לכלכלה באוניברסיטה הפיננסית בממשלת רוסיה).

התפתחות כוחות הייצור הגיעה לרמה כזו, שנדרשים 10% של כוח אדם בלבד בכדי לספק את תנאי הקיום לכל האנושות. התוצרת החקלאית והתעשייה של ארגנטינה, עם אוכלוסייה של 40 מיליון תושבים, יכולים לכלכל את העולם כולו.

התעשייה והטכנולוגיה יכולים לקבל את כל חומרי הגלם הנחוצים מתוך רכיבי הטבע העודפים באוויר ועל פני קרום כדור הארץ. למשאבי האנרגיה (נפט, גז, פחם) ישנם תחליפים (אנרגיה אטומית, רוח, גלי ים ושמש), כך שאין איום של מחסור במשאבי האנרגיה בעולם על האנושות.

אולם, מנגנוני הניהול הפוליטיים והחברתיים מתקיימים לפי מודלים ותיאוריות ישנות ופגומות, ולמעשה מפריעים לנהל את העולם בצורה נורמלית כמשהו שלם. הגידול הניכר בהשפעה הפוליטית של תאגידים בין לאומיים וקבוצות כלכליות-תעשייתיות הביא לכך שהממשלות איבדו שליטה על הכלכלה העולמית.

מה שמנהל את התהליכים העולמיים הגלובליים זה כסף, תאגידי ענק, וקומץ אנשים השולטים על משאבים כלכליים אדירים. כל אחד מהם דואג לאינטרס שלו. הכסף הפך למדד לא רק בכלכלה ובייצור, אלא גם בחינוך, בהשכלה, במדע וברפואה, שאינם יכולים להימדד בו.

תגובתי: אם שיטת שינוי האדם לא הייתה משתמשת בכוח העליון של האור, אז כמובן שכל אותם הסקפטיים, השוללים את האפשרות של שינוי טבע האדם, היו צודקים. אך אותו "האור המקיף" הוא שהוליד את האגו שלנו והוא יתקן אותו. לכן, אין מקום לאף שיטה אחרת.

ידיעות קודמות בנושא:
רווח מעל הבריאות
הגלובליזציה – אסון או שמחה?
התגלתה הרשת הקפיטליסטית שמנהלת את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest