דף הבית / אקטואליה / הכלכלה העולמית מתפרקת

הכלכלה העולמית מתפרקת

מתוך מאמר דעה: "כלי התקשורת ששים ושמחים, שערי המניות החלו לעלות, מחירו של הנפט עולה, סין התייצבה, בגוש האירו הגרוע מכל מאחוריהם. לאחר הפאניקה בתחילת 2016, המשקיעים החליטו שהדברים נראים לא רע כל כך למרות הכול. המחירים בגוש האירו הפסיקו לרדת, ובארה"ב נמשכת צמיחה של התעסוקה.

אל תתנו לשטות בכם, הצמיחה בסין היא תוצאה של הגדלת השקעות ואשראי, שמולידה בועת נדל"ן ואשראי חסר תקווה, כיוון שעודף ההיצע על פני הביקוש לא השתנה. בארה"ב ההכנסות הריאליות ממשיכות לרדת, למרות צמצום האבטלה. בנוסף, בארה"ב מתרחשת ירידה במכירות נדל"ן ומכוניות, ובתנאים של אחוזי דרגות מס נמוכות של הבנק המרכזי אפשר לצבור חובות, להשקיע אותם בשוק ניירות הערך ולרכוש מניות, במטרה לדרבן מחירים בהעדר ביקוש אמיתי. בגוש האירו, הנהגת האירו הייתה טעות, מפני שהמערכת הבנקאית אינה תואמת ליעדים, חייבים לצמצם את כמות הבנקים ו-900 מיליארד אירו חובות שלא ניתנים להחזר. בגוש האירו ישנם יסודות רציניים להשלכה ופיזור כסף ממסוקים".

תגובתי: העולם חייב לשנות את כל התבנית שלו, כיוון שהכלכלה אינה מבטאת קשרים כלכליים בלבד, אלא את כל הקשרים של האנושות, שמחושבים בכסף שהוא המקבילה האוניברסאלית לקשרים ביננו. אם מערכת חדלה לפעול חייבים להחליפה, אחרת תגיע קריסה. אבל אפשר לשנות מערכת שבנויה על הטבע שלנו, על אגואיזם, על רווח, המוצא הוא רק אחד, לשנות את הטבע שלנו מטבע אגואיסטי לטבע אלטרואיסטי, וכך נגיע לניצחונה של היגיעה בחכמת הקבלה.

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest