דף הבית / מיתוסים על חכמת הקבלה / "הכלבים נובחים והשיירה עוברת"

"הכלבים נובחים והשיירה עוברת"

שאלה: נניח, שאדם התחיל ללמוד באקדמיה הבינלאומית שלנו לחכמת הקבלה. פתאום הוא נתקל באינטרנט בביקורת על חכמת הקבלה של הרב לייטמן. כיצד עליו להגיב לזה?

תשובתי: תגיבו איך שאתם רוצים, זה עניינכם. אני מקווה לחיות עוד כמה שנים, עד שאביא את כל מי שמעוניין למטרה הרוחנית, ובמהלך הזמן הזה יכתבו עליי עוד המון דפים "נפלאים".

איך אפשר להגיב על זה? בשום צורה. "הכלבים נובחים והשיירה עוברת". אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר. זה הטבע האנושי, ומכיוון שאני מבין את זה, אני לא שׂם לב לשום דבר. לכן יותר קל לי, הם אלה שמתיזים כעס.

שאלה: נניח, שתלמיד מתחיל הולך בהתפעלות לקרוא ספרים של הרב לייטמן. ופתאום נקלע לדרכו משהו רע, כך הטבע משחק עם האדם, האם כאן מופיעה הבחירה החופשית?

תשובתי: כן, שיברר, מה אומר לייטמן, ומה אומרים כל השאר.

שאלה: אלו כלים יש לאדם כדי לברר את זה?

תשובתי: הנקודה שבלב. אם היא לא נותנת לו מנוח, היא תיאלץ אותו לפתוח ספרים של בעל הסולם ולא שלי. הוא יתחיל להבין בהדרגה, שבהם טמונה חכמה א-לוהית, לא ארצית, אלא של הדרגה הבאה.

לכן, הוא לא יוכל להסתפק רק בביצוע פעולות מכאניות בעולם שלנו, של כל דת, לא משנה איזו, אלא ירצה להשיג את מקור החיים, את הגורל שלו, לדעת מאיפה בא ולמה, לאן אני הולך. הוא לא יוכל לחיות ללא תשובות, הטבע יחייב אותו.

כל הבעיות שאנחנו חווים היום, אסונות טבע, הוריקנים, מלחמות, נחוצים רק כדי לאלץ את האדם להבין שחייבים למצוא תשובה לשאלה על משמעות החיים. מפני שאחרת אלה חיים ריקנים לחלוטין.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest