דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / הכי טבעי שיש: קשר עם הבורא

הכי טבעי שיש: קשר עם הבורא

255.gifשאלה: עבר כבר הרבה זמן מאז הקונגרס בישראל, אבל בכל זאת הרגשת הפתיחות והפשטות שלכם לא עוזבת אותי. תמיד היה נדמה לי, וכך גם נהוג בעולם שהחכמים מתנהגים אחרת, נראים מכובדים וחשובים הרבה יותר מאנשים רגילים… הגעתי למסקנה שהפשטות החיצונית שלכם דווקא מקשה עליי מאוד להיות בטוחה שזו הדרך הנכונה. מה עושים?

תשובה: בכתבי הדור האחרון כותב בעל הסולם:

ההמונים מדמים לעצמם שמי שיש לו קונטקט (קשר, מגע) עמו ית' הוא אדם מעל הטבע ושיש לפחוד לדבר עמו, ומכל שכן להימצא בד' אמות שלו. כי כן טבע האדם שמפחד מכל דבר שמחוץ לטבע הבריאה והוא מפחד גם מדבר בלתי שכיח כמו רעם וחזיז קולות.אמנם למעשה אינו כן, כי אדרבא כי אין דבר יותר טבעי מלהשיג מגע עם בוראו, כי הוא בעל הטבע, ובאמת יש לכל נברא מגע עם בוראו, כמו שכתוב "מלא כל הארץ כבודו", אלא שאינו יודע ומרגיש זאת.

והעובדו הזוכה לקונטקט עמו אינו ניתוסף לו רק הידיעה לבד, כמו האדם שיש לו אוצר בכיסו ואינו יודע ובא אחד והודיע לו מה שיש לו בכיסו אשר באמת עתה נתעשר. ועם כל זה אין כאן שום חדש לו ואין ממה להתרגש כי במציאות הממשי לא נתחדש דבר.

כן הזוכה לחביבות יתירה לדעת שהוא בן למקום אין לו שום שינוי משהו בהמציאות הממשי, אלא ידיעה מה שלא ידע מקודם לכן.

ולפיכך אדרבה גם האדם הזוכה נעשה מתוך כך טבעי ביותר. ופשטן ביותר ועני ביותר, עד שאפשר לומר שמטרם הזכייה היה אותו האדם וכן כל ההמון מחוץ להטבע הפשוטה. כי עתה הוא שווה ופשטן ומבין את כל האנשים ומעורב עימהם מאד ואין קרוב וטבעי לההמון ממנו, ויש רק לאהוב אותו לבד כי אין להם אח קרוב כמוהו.
(מובא בספר "הדור האחרון", כתבי הדור האחרון, חלק ב', קונטקט עמו, עמ' 348)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest