דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכיוון לתכונת ההשפעה

הכיוון לתכונת ההשפעה

"ויאמר יהוה אל משה מי אשר חטא לי אמחנו מספרי: ועתה לך נחה את העם אל אשר דברתי לך הנה מלאכי ילך לפניך וביום פקדי ופקדתי עלהם חטאתם: ויגף יהוה את העם על אשר עשו את העגל אשר עשה אהרן." (תורה, ספר שמות, פרשת "כי תשא", פרק ל"ב, פסוקים ל"ג – ל"ה).

מדובר על תיקון חדש. האור העליון, בעודו יורד על כל הדרגות האגואיסטיות של האגו שלנו, מגלה איזו מהן קרובה יותר ואיזו רחוקה יותר. ביניהן מתבצע מיון: אחדים מהם שוקעים למטה, לדרגת מוות, אחרים עולים יותר למעלה וכולי. עכשיו נהייה יותר ברור שזהו צעד קדימה, ונראה בצורה יותר ברורה לקראת מה ללכת הלאה ואיך לעבור קדימה.

החל מהבירור הזה, מההבנה ממה מורכב האדם ביחס לבורא, כאשר כל חמשת הדרגות מסודרות באופן ברור בו, הוא מתכוונן לפיהם על תכונת ההשפעה.

כי הוא הרי לא רואה את תכונת ההשפעה, לא רואה את הבורא. אבל הם נמצאים בתוכו בכזה מצב ובכזאת התאמה ביניהם שמגלים לו את הכיוון הזה, והוא יכול ללכת קדימה. רק מתוך עצמו, מתוך התחושות הפנימיות שלו, בזה שמתכוונן למה שקרוב יותר לבורא ממה שיש בו, הוא מסתובב לכיוון הנכון והולך.

האדם מכוון את עצמו באופן פנימי לאותה התכונה שמאירה במקצת בתוכו. ובשיתוף פעולה הדדי של התכונות הפנימיות שלו עם ההארה הזאת, כאשר הוא בונה אותן לפי מידת הקירוב והריחוק, הוא מכוון את עצמו לאיזה כיוון להסתובב, איפה ומה מהווה באמת תכונת השפעה טהורה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הכול על מנת להשפיע
המדד של העבודה הפנימית
נחל דק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest