דף הבית / משבר עולמי / הכול תלוי במדרגת האדם

הכול תלוי במדרגת האדם

laitman_2010-12-12_9500-70.jpg

הטעות שלנו היא שאיננו עורכים הפרדה בגישה כלפי מדרגות ההתפתחות השונות. בדרגת החי אנחנו עושים השתלות איברים, בדרגת הצומח אנחנו משתמשים בטכנולוגיה חקלאית חדישה. אם לא היינו משנים את גידול מוצרי המזון, אז לא היה לנו מה לאכול. בעבר הפירות והירקות היו מתקלקלים תוך זמן קצר, והיום אתה יכול לשׂחק כדורגל עם העגבנייה, וכעבור שבוע לאכול אותה.

למרות כל החסרונות, צריכים להבין שזה מציל את העולם. מצד אחד אנחנו "מקלקלים" את מה שברא הטבע, ומהצד השני מיישׂמים את התיקון. באופן כזה, בדרגות הדומם, הצומח והחי אנחנו מצליחים לחיות בנוחות יתר ובנעימות עבור האגואיזם שלנו. אנחנו באמת יכולים להתאים לעצמנו את הדרגות הקודמות של ההתפתחות בכך שיוצרים סביבה נעימה. איננו חיים יותר באוהלים, במערות ובאיגלואים, אלא בונים לעצמנו בתים עם חימום ותאורה. אנחנו הופכים את השלבים הקודמים למודרניים יותר ורואים שזה רק לטובתנו.

אך התועלת נפסקת כשאנחנו מעבירים את הגישה שלנו לדרגת "האדם". אנשים אינם רואים את הגבול הזה, ובינתיים במדרגת האדם אין לנו אמצעים לתיקון המצב. ולכן כשאנחנו פועלים באותן השיטות, אנחנו הורסים הכול. כשאיננו מתקנים את דרגת האדם, אנחנו מזמינים פגמים גם במדרגות היותר נמוכות. כתוצאה מזה, למרות שהיינו יכולים להצליח בהן לפי החשבון הגדול, אין זה מצליח לנו והמצב רק נהיה יותר ויותר גרוע. כמה שלא נשתדל לשכלל ולשנות את החיים שלנו, אנחנו סובלים מהם לא פחות. כי הרי דרגת האדם שבנו מתעלה מעל כל השאר, וכתוצאה מזה תחת משקלה הגדול גם הם נהרסים.

לכן בעל הסולם כתב במאמרו "פתיחה לחכמת הקבלה", שלא כדאי לקחת בחשבון את המדרגות הקודמות, כי הרי הן עולות ויורדות יחד עם האדם. נוסף על כך, זה לא נאמר רק על העולם החיצוני, אלא בראש ובראשונה על המדרגות הפנימיות של ההתפתחות שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 22.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מיהו האדם שבנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest