דף הבית / הכול תלוי ביחסים בינינו

הכול תלוי ביחסים בינינו

שאלה: אמרת שהיום אנחנו נמצאים בשלב בהתפתחות האנושית שאין לנו ברירה אלא ללמוד איך להתקשר נכון זה עם זה, אחרת העולם ידרדר למלחמות ולא נוכל לחיות בו. אמרת שהמימוש של הכלל "ואהבת לרעך כמוך" היום, זו לא סיסמה אלא תנאי הכרחי לשרוד, כי האנושות הגיעה למצב שהיא לא תדע איך להסתדר אפילו במצבים הכי פשוטים. למה זה כל כך הכרחי היום לאהוב את האחר כדי לשרוד?

תשובתי: אני לא אומר שאנחנו חייבים להגיע כבר עכשיו בצורה ישירה לקיים את הכלל "ואהבת לרעך כמוך", אלא אנחנו צריכים לדעת שזה חוק הטבע ואנחנו חיים בצורה הפוכה ממנו ולכן אנחנו סובלים. כל מה שאנחנו עושים בסופו של דבר עובד נגדנו בכל תחומי החברה, במערכת ההשכלה, החינוך, שוק העבודה, וכולי. אנחנו לא מרגישים עד כמה דרך החיים שלנו פועלת לרעתנו בסופו של דבר, אנחנו לאט לאט לומדים את זה. כעת אנו נמצאים בשלב של הכרת הרע, אבל עדיין לא בטוחים שאנחנו נמצאים בזה.

שאלה: הסברת שבעצם המשפט הזה "ואהבת לרעך כמוך" הוא טוב, אבל זה לא באמת משהו שהוא בר ביצוע. אנחנו נדרשים לבצע משהו שהוא לא באמת בר ביצוע. איך אפשר לקיים את זה?

תשובתי: עלינו להפעיל את החוק הכללי, הכי יסודי בטבע, שממנו נובעים כל יתר החוקים. ככל שתפעיל את חוק החיבור עד יחס של אהבה, אתה תקבל תוצאה טובה בכל מה שתעשה בכל התחומים, כי הכול תלוי ביסוד הפנימי בחברה, בקשר טוב בין בני אדם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 26.5.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest