דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול שואף לאינטגרליות. והאדם?

הכול שואף לאינטגרליות. והאדם?

כנס גאורגיה. שיעור מס' 1

הטבע מהווה מעגל, הוא שלם. לכן עכשיו השפעתו עלינו נעשית בצורה אינטגרלית. זה נובע מלימוד חוקי הטבע שנתמכים על ידי הסוציולוגיה, הפיזיקה ושאר המדעים. לכן יוצא, שבחברה שלנו אנחנו צריכים להשיג מצב זהה: גלובלי, סגור, עגול, אינטגרלי, כאשר כולם תלויים זה בזה.

אנחנו רואים מה קורה בעולם. היום מספיק לבודד מדינה אחת מסוימת, והיא לא תוכל להתקיים בפני עצמה. תראו מה קורה עכשיו לאיראן ולשאר המדינות, תלות מלאה של כולם בכולם. אנחנו לא יכולים לנתק את הקשרים האלה.

כך החברה האנושית נדחפת מאחור על ידי ייסורים כדי להפוך להיות אינטגרליים, עגולים, כמו הטבע עצמו.

אינטגרליות מסמלת, שאנחנו צריכים להשיג בינינו איזון, שוויון, מצב שבו למעשה כל בני האדם בעולם קיימים ברמה אחת, באותו השפע, בדאגה על שמירת השוויון הזה, לשמור בינינו על התלות הזאת. ולכך הטבע יניע אותנו, ועוד בצורה חזקה. עד שלא נכיר בכך, עד שלא נשיג זאת, תהיינה מכות.

באיזה אופן אנחנו יכולים להשיג את זה? זה מאוד לא פשוט, אם מדברים על אותם האמצעים שנמצאים ברשותנו. אבל מצד שני, אם ניגש לבעיה מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, אז זה יחסית לא מסובך, מפני שחכמת הקבלה מאפשרת לנו לממש הכול בקלות ובפשטות. כי היא מסבירה ומראה בבירור איך העולם של היום מחייב אותנו להתקיים ברמה של צריכה חכמה. לכל אחד ודאי צריך להיות בית, משפחה, עבודה, מכונית, כל מה שצריך לאדם נורמלי בחיים הנוכחיים, אבל בכל השאר לא צריך להיות שום עודף! לזה הטבע ילחץ עלינו, מה גם, שזה יהיה בצורה חזקה, על ידי אסונות. ואנחנו גם בעצמנו רואים שמרוקנים את הטבע, ועוד מעט לא יהיה לנו מאיפה לקחת את הנחוץ לחיים. עבור הילדים או הנכדים לבטח כבר לא יישאר כלום.

על זה אומר לנו החוק האינטגרלי של הטבע.

לכן, כתחליף לתפיסת העולם הנוכחית שלנו מגיע החינוך האינטגרלי, כאשר אנחנו צריכים להתחיל לחנך את האנשים בהבנה של זה, כדי להסתכל על העולם אחרת לגמרי. מאחר ואנחנו נמצאים בתלות מלאה שלנו זה בזה, אז ודאי שצריכים לשנות את הטבע שלנו לשיתוף פעולה מלא בינינו.

וכאן מגיעה ההיזכרות על הקריאה התנ"כית "ואהבת לרעך כמוך". בסופו של דבר מתברר, שאין לנו לאן לברוח מהקריאה הזאת. אנחנו נצטרך בהכרח, או על ידי מכות או מרצוננו, במודע, להגיע לכך בהדרגה.

בעיקרון, לצורך זה מתגלה חכמת הקבלה, כדי לעזור לנו לתפוס הכול לא על ידי מכות גורל אכזריות, אלא בדרך טובה ורכה, שממנה אנחנו רק נרוויח.

ובעצם, אנחנו נרוויח מזה מעבר לדרגת קיום אחרת, למימד אחר. כי עכשיו אנחנו קיימים בדרגה בהמית. בדיוק כפי שחיות דואגות זו לזו ולגופן, כך גם אנחנו דואגים לקרובים שלנו ולגוף שלנו. כלומר בזה אנחנו לא עולים מעל לדרגה הבהמית.

ואילו דרגת ה"אדם", מהמילה "דומה", הדומה לבורא, כלומר דומה לכוח ההשפעה והאהבה, זו בכלל לא אותה הדרגה שבה אנחנו נמצאים, אנחנו צריכים לעלות אליה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס גאורגיה, 05.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התגלות האינטגרליות של העולם
חוסר ההתאמה בין שתי המערכות
לגלות את אחדות הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest