דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הכול עוד לפנינו

הכול עוד לפנינו

דעתו של סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, פרופסור לכלכלה: אנחנו צריכים ללמוד מהניסיון העצוב של אירופה. מדינות של גוש היורו, שבהצלחה יחסית מתמודדות עם המשבר, הן מדינות שביצעו צעדים מבניים בשוק העבודה וברפורמות המבניות עוד לפני תחילת המשבר. זה קרה גם בישראל בשנת 2008: אנחנו היינו במצב טוב יחסית, וזה עזר לנו להתמודד עם המשבר העולמי.

מה עשוי לקרות באירופה? – התדרדרות המצב בגוש היורו והתפרקותו והמשבר הפיננסי המתמשך, יגרמו למיתון עולמי. קיימים סיכויים גדולים שבעוד שנה או שנתיים אנחנו נראה את המשבר הכלכלי העולמי חמור יותר מאשר בשנת 2008.

התייחסותי: כמובן פישר הוא המומחה הידוע בעולם, אולם הבעיה שנוצרה היא מעל העולם הזה, כאן עבד הכוח העליון שלא נלקח בחשבון על ידי הכלכלנים, ולכן תכניותיהם ופעולותיהם לא יביאו את התוצאה הצפויה: המשבר יתפתח עד שאנחנו נכיר את הסיבה שלו – "האגו שלנו, הכללי והפרטי, נוגד לטבע הגלובלי!" כיצד להיכנס לתיאום איתו – על כך מסבירה ההשכלה האינטגרלית.

ישראל מחויבת לממש את החינוך האינטגרלי ראשונה בעולם, ובכך להיות דוגמה לכל העולם – זה חובתו של העם הזה כלפי העולם. אחרת, כל מה שמתרחש יבוא נגדו.

ידיעות קודמות בנושא:
הסיכון של מיתון חדש
מבט פסימי על שנת 2012
סטנלי פישר: "התיאוריות הכלכליות לא עוזרות"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest