דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול מתחיל מהודיה

הכול מתחיל מהודיה

כנס חרקוב. סדנה מס' 7.

מחכמת הקבלה ידוע שאנחנו נמצאים במצב קבוע. מה שמשתנה זה רק הרגישות שלנו, התפיסה שלנו של המצב הזה. איך אנחנו יכולים להעלות את הרגישות הזאת?

אם לרגישות שלי שאותה קיבלתי עכשיו, כלומר ל"נקודה שבלב", אני אוסיף את הרגישות של החברים שלי, אם אני אחבר את הלב שלי עם הלבבות שלהם, זה יהיה מספיק כדי שאני אוכל להתחיל להרגיש את אותו המצב האמיתי שבו אני נמצא. אז איך אנחנו יכולים לחבר את הלבבות שלנו?

הניסיונות שלנו, לצערי, אינם מביאים לשום דבר. אנחנו פונים עם הבקשה הזאת לבורא, לאור. מנסים לא אחת, אך לא יוצא כלום. מדוע? מפני שהיחס שלנו לזה הוא אגואיסטי. אנחנו כל הזמן רוצים לקבל, להגדיל בתוכנו את הרגישות לאותו עולם שבו בעצם אנחנו נמצאים, אבל רואים ממנו רק קטע הכי קטן ועמום. אנחנו רוצים בצורה אגואיסטית להרחיב את התכונות שלנו ולבלוע עוד את העולם העליון.

אך למעשה אנחנו צריכים לצאת ליחסים אחרים. היחס הנכון הזה לחיבור בינינו, להרגשת העולם העליון, מתבסס על תכונת ההודיה. הודיה! ממנה צריכה להתחיל כל פעולה של האדם, איזו שלא תהיה! נאמר, שאפילו אם חרב חדה מונחת על צווארך, בכל זאת אתה צריך להודות ולקוות בכל ליבך שזה רק לטובה ושבאופן כזה האור עובד עליך, כדי שדווקא במצבים הקריטיים האלה הוא יוכל להעמיד אותך ביחס נכון להנהגה העליונה.

מתוך סדנה מס' 7, כנס חרקוב, 19.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ההודיה על העבר מכינה לעתיד
הודיה לבורא זה מנוף לפסגות חדשות
פחד מפנייה לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest