דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח המניע של הנברא

הכוח המניע של הנברא

ספר הזוהר מתאר לנו את הקשר בינינו, כי הרי אין משהו אחר בעולם שדורש הסבר. אפילו כאן, בעולם הזה, אנחנו כל הזמן מבררים באיזה קשר בינינו אנחנו נמצאים. איננו תופסים זאת, אך אנחנו כל הזמן עסוקים רק בזה. אפילו אם לא ידוע לנו מה מניע אותנו בכל הפעולות והמחשבות שלנו, אך הן כולן מוכתבות רק על ידי הרצון להתקדם יותר ויותר אל הקשר בינינו או בכיוון ההפוך ממנו.

ידוע, שאנשים שאוהבים זה את זה, לפעמים מסתכסכים קצת בכוונה כדי לחזק את הקשר. אך זה לא חשוב, כי הרי בכל מקרה מתרחשים בירורי קשר ולא יותר מזה. תסתכלו במה אנחנו עוסקים סך הכול! אמצעי הקשר, אמצעי התקשורת, פוליטיקה, כלכלה, משפחה – כל זה הם קשרים בין בני האדם. ולא חשוב אם הם חיוביים או שליליים, אך רק בתחום הזה אנחנו פועלים.

אנחנו כאילו חולים במחלה הזאת, מאחר ומטרת הבריאה מכוונת אותנו רק לקשר בינינו. או שמתקדמים אל הקשר בדרך טובה, בכך שמשתמשים בשיטה הנכונה. או שהולכים בדרך של ייסורים. אך בכל מקרה מתקדמים רק אל הקשר.

לכן, כשאנחנו פותחים את ספר הזוהר, אנחנו צריכים לחשוב רק על זה. הזוהר מדבר על הצורות המתקדמות של הקשרים בינינו, על כל מיני הצורות האפשריות שלו. לכן כשאני קורא בספר הזוהר, אני צריך לחשוב שאני נמצא עם כל יתר הנשמות בחיבור, אני מרגיש קשר בינינו ורוצה לגלות את אותה התמונה, את אותה צורת הקשר שעליה מספר הזוהר. אם אנחנו נתקרב אליו, מייד נגלה את הבורא ואת העולם העליון. לכן עלינו להשתוקק לגילוי, זה נקרא "לרצות לדעת את הנלמד", להתחבר עימו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לבנות את בית המקדש של מטה
מכונת זמן
ספר הזוהר מקשר אותנו עם הכוח העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest