דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / הכוח היחיד שאחראי על הכול

הכוח היחיד שאחראי על הכול

שאלה: אם הבורא כולל בתוכו את כל המציאות, האם זה אומר שהוא נושא באחריות המלאה עבור כל אי הסדרים בדרגה הנמוכה של העולם שלנו?

תשובתי: אף אחד לא נושא בשום אחריות פרט לבורא. הבורא מתחיל הכול, מבצע הכול מחליט את כל ההחלטות ומקבל תוצאות. זה אותו כוח. הוא מעביר אותנו דרך כל התהפוכות והבעיות היומיומיות, דוחף אותנו לכל הכיוונים, ומכניס אותנו לכל מיני עימותים אפשריים. אנחנו הולכים לאיבוד בתוך זרמי החיים האלה, כדי שדווקא הודות לנסיבות הללו, הודות "לרכבות הרים" הללו שבהן אנחנו כל הזמן נעים מעלה ומטה, נגיע למצב של  הרפיה, נתמסר לזרם שנושא אותנו ונרצה רק דבר אחד, להיות בדביקות עם הכוח שמנהל את הכול.

האם אני יכול להשיג את זה או לא? אם אני יכול, אז אין לי יותר צורך בדבר, מפני שפתאום הכול הופך להיות סטטי, רגוע, שָלֵו. קיימת רק מחשבה אחת, מחשבת הבריאה, והיא מתגלמת בתוכנו.

המחשבה הזאת מציירת בתוכי כל מיני שינויי תפיסה, ואת ה"סרט" הפנימי הזה שמקרינים בתוכי, אני תופס כעולם שנמצא מחוצה לי. אבל למעשה הוא לא קיים, הכול מתרחש בתוכי. עליי להתאים את עצמי בהדרגה לתמונה הזאת, ולחיות בתוכה כך שהתפיסה השגויה שלי לא תפריע לי לחיות בו- זמנית גם בעולם הזה. יוצא שאני קיים בשני עולמות: העולם העליון שאותו הבורא מראה לי, והעולם שמציגה התודעה שלי, שבינתיים היא מעוותת.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.1.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest