דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היעדר קודם להוי"ה – רצון קודם למילוי

היעדר קודם להוי"ה – רצון קודם למילוי

laitman_2007-03_ba-iam_045_wp.jpg

התפתחות הרצון לתענוגים הוא תהליך ארוך. כל חכמת הקבלה מדברת על השינויים ברצון. בעל הסולם מסביר שבתהליך הזה הרצון (היעדר) תמיד קודם למילוי (הוי"ה). תחילה חסר לי משהו, ואחר כך אני רוכש את מה שהיה חסר, וכך לסירוגין. עם זה החיסרון, כלומר הרצון, חשוב יותר מהמילוי, כי הרי הרצון קובע את המילוי. ברוחניות החוק הזה פועל בקשיחות, ללא ויתורים ופרוטקציות, ואם לנברא אין רצון לעלות למדרגה הבאה, הוא לא יעלה, לא יוכל לגשת אליה.

הכול תלוי בהכנה, מהרגשת החיסרון, חוסר מילוי. לכן "היעדר קודם להוי"ה". בהתאם לחוק הזה התפתחו כל דרגות הנברא, מדומם, לצומח, לחי ולמדבר. האדם גם כן נולד בדרגת בהמה, ואחר כך מתפתח ונכנס למדרגה שלו. אותו הדבר מתרחש בהתפתחות העולם הפנימי שלנו. עד כמה שהאנושות מגוונת, כך מגוונים גם הרצונות שלה שגם כן נחלקים לארבע דרגות: דומם, צומח, חי ומדבר שבאדם.

אז מה מייצגת דרגת מדבר שבאנושות? – אלה אותם בני אדם או הרצונות שמכוונים ומשתוקקים להידמות לבורא, לעלייה אליו ולדבקות עימו. כדי לרכוש רצון חזק שמכוון למטרה הנעלה הזאת, אנחנו צריכים להימצא משני הצדדים: לפעמים לדחות את העולם הרוחני, לא להבין, לא להרגיש, לא להסכים עימו, לפעמים להימשך אליו, לראות בו משהו חשוב, טוב, חיוני. כך מתחלפים היעדר והוי"ה (הרצון והמילוי), חושך ואור, ורק הודות לשניהם מעוצב בנו רצון נכון ושלם.

לשם כך אנחנו נכנסים לקבוצה, אנחנו מבינים שאין ברירה אחרת חוץ מאיחוד. רק בין החברים אני רוכש רצון חדש להידמות לבורא, ולא סתם זועק אליו בצורה אגואיסטית. בקבוצה אני מתמלא בערך ההשפעה, ובאותו הזמן מגלה כיצד אני שׂונא אותה. אם אינני פוחד, אם אני מוכן לסבול את הגילוי של הרע העצמי, זה נקרא היעדר (רצון, חיסרון), הקודם להוי"ה (למילוי), הכנה לגאולה. כשאני מוצא את עצמי ליד הר של שׂנאה עצמית, אני דורש מילוי, הידמות והשתוות לבורא, ואז מגיע המאור המחזיר אותי למוטב.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
צעדים זהירים מעל תהום שחור
פתח בקיר
אור אין סופי או חושך אין סופי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest