דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / היסטוריה של אלפיים שנות מחלה

היסטוריה של אלפיים שנות מחלה

כנס בולגריה, שיעור מס' 1

שאלה: אנחנו משקיעים מאמצים אדירים בהפצה. מדוע המצב בעולם ובישראל אינו משתנה? האם יש אפשרות לראות איך משתפר המצב הודות לעבודה שלנו?

תשובתי: המצב בישראל ישתנה רק אם ישראל עצמה תשתנה.

אולם כעיקרון, בישראל נוצר המצב הטוב ביותר בעולם. הרי ישראל זו המדינה היחידה שמקבלת בדיוק לפי מה שהיא עושה. תעשה טוב – יהיה טוב, תעשה פחות טוב – יהיה פחות טוב.

במדינות אחרות זה לא כך. הן יכולות לעשות טוב, אך לא יהיה טוב. למה? – כי ישנה ישראל שעושה רע.

עלינו להבין באיזו מערכת אנחנו פועלים – דווקא אנחנו, מכיוון שאנחנו בעלי שיטת התיקון. במידה שאנחנו משתמשים בה נכון, עבור עצמנו ועבור שאר העולם, אנחנו נראה תוצאות לטובה באופן ישיר. אם לא ננהג בצורה נכונה, אז יהיה רע לכל העולם וגם לנו.

ישראל היא ישות מלאכותית ואין מה לעשות. הפלסטינים צודקים. ישראל זה לא עם ולא מדינה, אלא ישות הקיימת בכדי לתת דוגמה לכל העולם כיצד לתקן את האדם, את האנשים, את החברה והמדינה שיהפכו להיות דומים לבורא.

והמצב הוא מוזנח, המחלה היא כרונית, שלא טופלה במשך אלפי שנים וכעת הזמן לטפל בה.

אבל אם אנחנו שואלים: "מתי כל זה ייגמר?", זה סימן שאנחנו לא מבינים כלל את המצב, אנחנו פשוט לא רציניים.

אם אדם ברחוב רוצה שכל זה ייגמר כמה שיותר מהר ויחזור להיות כמו אתמול, אין מה לצפות ממנו ליותר, הוא לא מבין כלום. אבל אם אנחנו שלומדים את שיטת התיקון ודרכי מימושה, רואים מה כותבים המורים שלנו, אז אין לנו מה לבכות: "מתי זה ישתפר, ישתנה?"

כאשר אתה תשתנה, הכול ישתנה. ורק כך זה יכול לקרות. אתה, אני, הוא והיא, כל אותם האנשים בעולם שמבינים באיזה מצב הם נמצאים. זה המעגל הפנימי ביותר של האנושות, הקרוב ביותר לבורא, שכלולים בו גם אלה שפעם ביצעו את העבודה הזאת, מימי אברהם אבינו עד לחורבן הבית, במשך 1800 שנה.

לפני 3800 שנה הבעיה הזו נוצרה בבבל העתיקה, כאשר אנשים הרגישו את עצמם באותו מצב כמו היום. לפני 2000 שנה נחרב בית המקדש. לפיכך, זה התקיים במשך 1800 שנה בקבוצת אברהם, בקרב אותם אנשים שהוא אסף מבבל, אנשים שיכלו להרגיש חשיבות בהתקרבות ביניהם ועבודה על האגו שלהם.

אך מאז חורבן הבית עבודה זו נפסקה, וכעת מוטל עלינו להמשיך אותה.

לכן אין מה לשאול. לא יהיה יותר טוב. עכשיו זה לא כמו שהיה בעבר, אלא בכל פעם יותר גרוע מכיוון שאנחנו לא מתקדמים ולא משלימים את התפתחות האגו שמתפתח מהר יותר ממה שאנחנו מספיקים לתקן על ידי משיכת המאור המחזיר למוטב.

הטילים ימשיכו ליפול עוד ועוד ותהינה גם בעיות נוספות, עד שהעם לא יתחיל להגיב למתרחש בצורה יותר נכונה. הוא יתחיל להרגיש שישנה מחשבה עליונה כלשהי במה שקורה, כתוצאה מהעבודה שלנו או כתוצאה מייסורים.

ואז אנשים לא ישאלו: "מתי כל זה ייגמר?", אלא יתחילו לחשוב: "כנראה אנחנו צריכים לעשות משהו עם עצמנו".

שאלה: אנחנו רואים את מלחמת גוג ומגוג מתחילה להתרחש גם בחיצוניות במקום בפנימיות…

תשובתי: לא, המאורעות הללו אינם קשורים כלל למלחמת גוג ומגוג. מלחמת גוג ומגוג זו מלחמה כאשר לא רק השכנים הקרובים שלנו (או בני הדודים ה"פנימיים") נגדנו, אלא כל העולם מתאחד נגד ישראל. כלומר האגו הכללי כולו מוכן להתאחד בכדי לאלץ את ישראל לעסוק בתיקונו.

אם נוכל להפיץ את שיטת התיקון עד שכולם יתאחדו נגדנו, אז הכול ילך חלק, בשלום, "באופן תיאורטי". ואם לא, אז נגיע לבעיות גדולות ולייסורים קשים.

כך כתוב בספרי הנביאים. מאז ועד היום, הכתוב התרחש במדויק, בדיוק "לפי הלו"ז"…

כנס בולגריה, שיעור מס' 1, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אין דרך אחרת לתקן
החוקה הרוחנית
הדרך לשלום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest