דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההיסטוריה העולמית באור חכמת הקבלה חלק ב

ההיסטוריה העולמית באור חכמת הקבלה חלק ב

שאלה: אם נניח מסלקים מההיסטוריה את כל השקר, אין זה אומר שתישאר רק האמת, יכול להיות מצב שכתוצאה מזה לא יישאר שום דבר. אומרים, שההיסטוריה נכתבת על ידי מנצחים. האם זה באמת כך? אם היינו לומדים היסטוריה של מנוצחים, האם היא הייתה נראית אחרת לגמרי?

תשובתי: ההיסטוריה לא קיימת. יש מצב נתון שנקבע בתחילת הבריאה, שנקרא מלכות דאין סוף, שבו נמצא החומר ההתחלתי של כל הבריאה. כל העולמות, כל מה שמאכלס אותם קיים במלכות דאין סוף.

בחכמת הקבלה נלמדות ארבע בחינות התפשטות של האור הישר. הכול מתחיל מהאור או מהבורא. האור נקרא "בורא", מפני שהוא בורא, יוצר. זהו חומר פיזי, תכונת השפעה.

האור שמתפשט מלמעלה למטה, בונה תחתיו רצון, זו בחינה א'. היא עוברת למצב של בחינה ב', אחר כך לבחינה ג' ובסוף לבחינה ד', שנקראת "מלכות". בכך מסתיימת ההתפשטות של ארבע בחינות של האור הישר. כל השאר מתרחש בתוך המלכות עצמה, שמהווה רצון לקבל עצום.

בכך שמלכות מרגישה מרוחקת מהאור והפוכה לו, היא לא רוצה להשלים עם המצב הזה ועושה צמצום. לאחר מכן היא מחליטה שהיא חייבת להיות דומה לאור, כלומר לבצע איתו פעולות מסוימות. כך מתרחשת בהדרגה ההתקרבות שלה לאור.

הדבר העיקרי בהתפתחות של המלכות, זה לבנות מעצמה מצב שנקרא "עולם" (לא מדובר על העולם שלנו) שבתוכו היא בונה את הנברא, נניח, את האדם. נקרא לו "אדם". הבעיה, שאותה מלכות רוצה לפתור היא: כיצד להשוות את האדם עם העולם כך שכל הנפח שלו יתמלא באור העליון. את זה מממשים בעולם שלנו בני אדם שמנסים להפוך להיות דומים לאור. הם יוצרים רצון משותף שדומה לבורא ומגיעים למצב שנקרא גמר התיקון.

בכך מסתכמת כל ההיסטוריה של האנושות.

ההמשך יבוא…

מתוך שיעור וירטואלי, 16.07.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest