דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היסוד של הסולם הרוחני

היסוד של הסולם הרוחני

מטרת הבריאה, אם קובעים אותה לפי הפעולה המתאימה, היא דבקות בבורא. ולפי התוצאה, היא כדי להשפיע כל טוב לנבראים בהתאם לשמו, שהוא "טוב ומטיב". ומצד הנבראים, המטרה מושגת על ידי תיקון מצידם, כדי להשפיע נחת רוח לבורא.

בסופו של דבר, כל שלושת התנאים האלה מתגלים בנקודת האיחוד. נקודת האיחוד הזאת מצטברת, "מצטיירת" מתוך החיבור של החלקים השונים, המנוגדים, ההפוכים והנדחים זה מזה. החלקים האלה, כלומר בני האדם, למרות זאת עושים מאמץ ועובדים, ובזה רוצים לחבר את לבבם יחד, על ידי כוח מיוחד שנקרא "המאור המחזיר למוטב". וכך אנחנו מיישמים את מטרת הבריאה.

היום אנחנו נמצאים בדרגת "העולם הזה", שנמצאת מתחת לסולם המדרגות הרוחנית. והעניין הוא, שכל המדרגות מתגלות כאן, באותה המדרגה של העולם הזה. כלומר, המקובל משיג את כל המדרגות, בהיותו נמצא גם כן בהשגת המדרגה של העולם הזה. הסולם הזה "מוצב ארצה וראשו מגיע לשמיים". ועל אף שגובהו מגיע וגדל עד השמיים, היסוד שלו בכל זאת נמצא בארץ.

ולכן כל העלייה בסולם המדרגות הרוחניות מפורשת ביחס בין בני האדם, ביחס לדומם, צומח, חי ומדבר שבעולם הזה. קל לנו לפרש את זה באופן כזה, בהתאם לקשר ההדדי בין הענף לשורש. וכך זה בעצם צריך להתגלות.

המקובלים היו מגלים את זה ב"כוח", לא מתוך המעשים שבעולם הזה, במידות קטנות, בחיבור קטן, בקבוצה קטנה. ואילו אנחנו כבר צריכים לגלות את הסולם הזה כבר בפועל, במימדים יותר גדולים.

אבל בכל מקרה, לפי המצבים, ההשפעה שלנו לבורא מתבצעת באהבה לזולת. ומזה אנחנו יכולים להסיק מסקנות על כך, אילו כוחות ואיזו השתדלות אנחנו צריכים להשקיע באהבת הזולת כדי להגיע דרכה לאהבת הבורא.

מתוך שיעור על המאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות" של בעל הסולם, 18.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מבט על מטרת הבריאה ללא אשליות
להידבק בבורא, מבלי להתמוסס בתוכו
2011 – זמן העלייה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest