דף הבית / כללי / היכן נמצא הגיהינום?

היכן נמצא הגיהינום?

הערה: בקרב דרום קוריאנים קיים דפוס התנהגותי שבזמן העבודה הם חייבים לעבוד ללא הפסקה. היעילות שלהם צריכה להיות 100%. מבחינתם זה מבייש לא לספק את המכסה היומית, להיות חולה, לא לעשות כלום. זו תכונה שגורמת להם נזק עד כדי דיכאון, התקפי עצבים נוראיים, התאבדויות. בהקשר זה הם המציאו "בית סוהר עצמי".

בסמוך ליער, כ – 90 קילומטר מסיאול, ניצב מבנה של בית סוהר, שאליו הם נכנסים ליומיים שלושה. תנאי הכליאה שם הם: ישיבה בצינוק עם שטיחון יוגה, פנקס ועט…

מעניינת אותי הפסיכולוגיה של האדם, החיפוש אחר החופש והיא מסתבר בבית הסוהר.

תשובתי: היא, בבית הסוהר. כאשר אתה לא מחייב ומאלץ את עצמך לרדוף אחרי כל העולם אז מופיע אצלך חופש פיזי. זהו מצב מעניין מאוד: לנעול את עצמך בחדר, לקבל מעט אוכל פעמיים שלוש ביום ולא יותר. אין ספרים, רדיו, טלוויזיה וכל השאר. אתה לבד, ואז תוכל לראות מה תעשה, כמה זמן תוכל להתקיים באופן כזה עם המחשבות והתוכניות שלך. זה טוב…

שאלה: על מה האדם צריך לחשוב במצבים כאלה?

תשובתי: בשביל מה אני חי, בשביל מה אני קיים, מה קורה איתי, מי מנהל אותי, מי קובע את גורלי, מה עשיתי עם החיים שלי, איך הם מסתיימים, מה יהיה אולי אחריהם, מה אני אשאיר לצאצאים שלי?

קיימת תפילה מיוחדת לפני שאדם נפטר שנקראת "וידוי", כאשר הוא עובר בצורה רצינית מאוד על כל חייו ובוחן אותם: האם עשיתי משהו או לא? מצד אחד, הוא משייך את זה לבורא, ומצד שני לעצמו. באופן כללי, הוא מכין את עצמו לעימות רציני עם "השופט". כאשר מראים לאדם את החיים שעבר, הוא רואה שכל הזמן הצביעו והראו לו את הדרך להשגה והכרת הבורא, להשגה והכרת הטבע, לפעולות נכונות, כדי שיכיר בהם ויבין אותם ואילו הוא בחר צד אחר.

הערה: בדרך כלל האדם מצדיק את חייו בכך שהוא אומר: "חייתי את חיי באושר".

תשובתי: כל זה לעת עתה. לכל אדם שהולך לבית המשפט, נדמה שהוא צודק, מפני שכל אדם קרוב לעצמו. אבל למעשה לאף אדם אין אפשרות להצדיק את עצמו. שום אפשרות!

ומי שחושב שהוא צדיק, הוא ייתקל בכזה אישום בלתי מתקבל על הדעת, שלא יוכל בשום אופן לתאר לעצמו.

עניין אחר, אנחנו מתארים לעצמנו בצורה לא נכונה מה הם שׂכר, עונש, אשמה, תגמול. אבל כאשר כל חייו של האדם חולפים על פניו, זה הרי לא לוקח זמן, זה כבר ממד רוחני, כאשר הוא רואה ומבין, לא מה הוא עשה, אלא מה חשב… כאן כבר ידידי זה שונה…

הערה: למען האמת, זה נהייה מפחיד…

תשובתי: זהו מקום לניקוי נשמות אמתי, רציני, וזהו גיהינום אמתי. אלה הם רגשות צער וחרטה, לא על העבר, אלא על העתיד למען תיקון התכונות שלו והשאיפה לעתיד טוב. לאחר מכן מציעים לך: "נו אז מה ידידי, נחזור על זה? רק תבחר לעצמך תנאים רציניים, כדי באמת לעשות משהו". והאדם שוב צולל לחיים שלנו, ובאותו רגע שוכח את כל מה שקרה איתו, ושוב מתחיל הבלבול הזה.

הערה: כלומר, כמו שאומרים נכנס מלאך השכחה, וזהו?

תשובתי: כן. הוא מכה באדם והוא שוכח הכול, זהו תיקון מיוחד. יש 13 קווים על הפנים, שקובעים את התיקון שלנו. האדם מקבל מכה בנקודה שמתחת לאף (מה שמכונה "אוּרְחָא"), והכול נשכח.

שאלה: מדוע הוא שוכח הכול, למה הוא לא ממשיך כבר בהרהורים הגבוהים?

תשובתי: כדי שינהג באופן חופשי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.11.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest